Linda Liepiņa atklāj neglaimojošu faktu par Saeimas darba aizkulisēm

© Ģirts Ozoliņš/MN

Saeimas transports bijušajiem Latvijas PSR Augstākās padomes deputātiem – cieņa vai nepamatota privilēģija, to izmantojot kā privāto? Saeimas deputāte, partijas “Latvija pirmajā vietā” frakcijas vadītāja Linda Liepiņa TV24 skaidroja, ka ir saņemti signāli, ka Saeimas transports bijušajiem Augstākās padomes deputātiem netiek izmantots paredzētajam mērķim.

Sākotnējais uzstādījums bija, ka varētu tikt izmantots Saeimas autobāzes transports un tie tad būtu autobusi uz kādu konkrētu pasākumu, ja kaut kur jāaizbrauc. To L. Liepiņai stāstījuši paši “4. maija kluba” biedri, un viņai nav iemesla neticēt, kādiem mērķiem bija domāts šis transports. Pēc L. Liepiņas sacītā, tas ir labi.

Bet, ja transporta izmantošanas reižu skaits sasniedz pāris simtus gadā, tas ir vieglais automobilis un tiek minēta viena konkrēta persona - kluba vadītāja Velta Čebotarenoka, tad L. Liepiņai rodas jautājums, vai šī sākotnēji ar labu mērķi domātā Saeimas autotransporta izmantošana deputātiem, kuriem mēs esam pateicīgi par neatkarību, netiek pārvērsta privātā šofera izmantošanā.

L. Liepiņa akcentēja, ka mērķis ir skaidri norādīts - tiem jābūt Latvijas mēroga pasākumiem, un “ja mēs saņemam signālu par koncertiem, veikaliem utt., tad es nedomāju, ka tie ir valstiskas nozīmes pasākumi”. L. Liepiņai ir grūti iedomāties Latvijā 200 valstiskas nozīmes pasākumus, “kuros ir jāpiedalās šī kluba vadītājai, un signāls pienāk tikai par viņu”.

Vēl L. Liepiņai rodas jautājums, vai Saeimas transportu izmanto arī citi kluba biedri, kad pēdējoreiz ir izmantots autobuss. Šobrīd ir šāda situācija, un L. Liepiņa ir pieprasījusi informāciju Saeimas ģenerālsekretārei. “Ir jūtama vēlme nedot mums informāciju, uz kurieni ir braukts utt.,” viņa piebilda.

L. Liepiņa atzina, ka “es jau negribu tēlot nekādu izmeklētāju Capu”, un signāls ir nodots klubam, un kluba biedri ir pietiekami gudri un iekšienē informēti, lai saprastu, kas notiek. L. Liepiņa ir saņēmusi neoficiālus datus par to, cik naudas izteiksmē izmaksājuši šie braucieni - šofera izmaksas, degvielas patēriņš. Viņasprāt, ir tikai jāsaprot, cik no šiem braucieniem ir bijuši ar pamatojumu - valstiskas nozīmes pasākumi, un cik tādu nav.

“Latvija pirmajā vietā” frakcijas vadītāja paziņoja, ka “mēs nedomājam mest plinti krūmos”, tiks sagaidīti oficiālie dati no Saeimas. Ja šādi dati netiks sniegti, tad tā arī būs atbilde un, iespējams, arī viens no iemesliem, kāpēc Saeima ir pateikusi, ka Valsts kontrole to nerevidēs. L. Liepiņa bijusi pret - kāpēc gan lai Valsts kontrole nerevidētu Saeimu. Tāpat viņai rodas jautājums, “kādi vēl ir Saeimas prezidija lēmumi, par kuriem mēs nezinām”, jo par šo lēmumu deputāti nav zinājuši.

Viena lieta, ka ir likums, kas Augstākās padomes deputātiem paredz pensijas, bet transports ir kas cits. L. Liepiņu pārsteidzis arī fakts, ka pirms pāris gadiem, kad bija jābalso par Saeimas deputātu algu iesaldēšanu, Saeimā pie viņas pienākusi V. Čebotarenoka un lūgusi, lai “Latvija pirmajā vietā” nobalso pret algu iesaldēšanu, jo pretējā gadījumā viņu pensijas nepalielināsies. “Arī tas par kaut ko liecina,” piebilda L. Liepiņa.