Mikroautobusa šofere par atteikšanos vest grūtnieci mēnesi paliks bez darba

Nākamais mēnesis vienai no Jelgavas Autobusu parka (JAP) mikroautobusu vadītājām būs jāpavada tā saucamajā rezervē – viņa pie stūres sēsties un līdz ar to pelnīt varēs vien tad, ja šos pienākumus nespēs veikt kāds cits šoferis.

Lēmumu jūliju aizvadīt dīkā JAP vadība pieņēmusi pēc tam, kad šofere Rīgas autoostā atteicās vest kādu grūtnieci, kurai nespēja izdot atlikumu no samaksātajiem pieciem latiem, ziņo portāls ZZ.lv.

Nepatīkamais atgadījums notika jau jūnija vidū – jelgavniece Santa pulksten 22.30 ar pirmspēdējo reisu gribēja tikt mājup no Rīgas, tomēr JAP mikroautobusa vadītāja viņu atstājusi uz perona, jo šoferei neesot bijis sīknaudas, ko izdot atlikumā no pasažieres sniegtajiem pieciem latiem. Sieviete uz Jelgavu tikusi ar pēdējo reisu stundu pirms pusnakts.

JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs apliecina, ka tāds incidents tiešām bijis, turklāt bešā palikušās braucējas bijušas divas – meita un māte. Sieviete arī uzrakstījusi sūdzību P.Salkazanovam. «Vadītājas attieksmei bija jābūt cilvēcīgākai,» saka JAP šefs un uzsver – ja mikroautobusā vietas brīvas, šoferes pienākums bija vest pasažieres, jo «bija nauda un klients gatavs maksāt». Kaut arī juridiski nekur neesot noteikts, kā autobusa vadītājam rīkoties, ja nav ko izdot, situāciju varēja vienkārši atrisināt, piemēram, aicinot pasažieri izmainīt naudas zīmi vai izdarīt to pašam šoferim.

Lai gan P.Salkazanovs autovadītāju raksturo kā apzinīgu, par kuru līdz šim sūdzības nav saņemtas, izvērtējot pārkāpumu, JAP vadība lēmusi par vienu no bargākajiem soda mēriem – viņai jūlijs būs jāpavada tā saucamajā rezervē. Tas nozīmē, ka viņai nebūs ienākumu, jo JAP šoferi ir individuālie komersanti.

Latvijā

Nodokļu reformas un grūtās budžeta situācijas dēļ no nākamā gada netiks ieviestas izmaiņas pašvaldību finanšu izlīdzināšanā, intervijā aģentūrai LETA atzina viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre Inga Bērziņa (JV).

Svarīgākais