Saistībā ar VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) drezīnas un pasažieru vilciena sadursmi Rīgas stacijā šogad 7.augustā ir atlaists drezīnas vadītājs, kurš pabrauca garām aizliedzošajam signālam, pirmdien Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" apliecināja LDz pārstāvji.
LDz aģentūrai LETA norādīja, ka, ņemot vērā gan Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja (TNGIIB), gan LDz izmeklēšanas secinājumus, ir pieņemts lēmums izbeigt darba tiesiskās attiecības ar incidentā iesaistīto drezīnas mašīnistu.
LDz uzsvēra, ka oficiālu izmeklēšanu par sadursmi veic TNGIIB, un LDz sniedz visu izmeklēšanai nepieciešamo informāciju šai institūcijai, kā arī ievēro minētās iestādes ieteikumus un norādījumus.
LDz prioritāte ir dzelzceļa drošība, tādēļ arī LDz veica iekšējo izmeklēšanu, pārbaudot 7.augusta notikumu hronoloģiju Rīgas pasažieru stacijā, iesaistītā personāla savstarpējo komunikāciju, rīcību un to atbilstību instrukcijām, kā arī pārbaudot infrastruktūras elementu tehnisko stāvokli, radiosakaru darbību un citu iespējamo cēloņu virkni un veicinošos faktorus, kuru rezultātā notika sadursme starp diviem dzelzceļa ritekļiem.
LDz skaidroja, ka, ņemot vērā negadījuma cēloni - drezīnas mašīnista pabraukšanu garām manevru luksoforam un konstatētos negadījumu veicinošos faktorus, kā arī to, ka Rīgas pasažieru stacijā dzelzceļa satiksmi būtiski apgrūtina ieilgušie "Rail Baltica" būvdarbi, ir samazināts pieejamo sliežu ceļu skaits, kas gan sarežģī kustības organizēšanu, gan padara vilcienu plūsmu saspringtāku, LDz ir izstrādājis detalizētu rīcības plānu turpmākai risku mazināšanai un sācis tajā minēto pasākumu ieviešanu.
Tostarp LDz ir veicis grozījumus procedūrās, kas pastiprinās prasības vilcienu pieņemšanas un nosūtīšanas kārtībā, lai vēl vairāk minimizētu cilvēkfaktora radīto pārkāpumu risku.
Tāpat LDz ir veicis virkni darbību iekšējo procedūru pilnveidošanā, kontroles stiprināšanā, kā arī darbinieku instruēšanā un citās jomās. Atbilstoši izstrādātajam rīcības plānam LDz arī turpmāk veiks pasākumus, kas saistīti gan ar jaunu tehnoloģisko sistēmu un risinājumu ieviešanu, esošo drošības ierīču pārbaudi, gan procedūru pārskatīšanu, personāla apmācību veikšanu un citus pasākumus.
Raidījums pirmdien vēstīja, ka vairāk nekā mēneša laikā izmeklēšanas gaitā nav izdevies noskaidrot, vai drezīnas mašīnists nav bijis noguris. TNGIIB Dzelzceļa avāriju izmeklēšanas nodaļas vadītājs Jāzeps Luksts raidījumam norādīja, ka vēl nav saņemta informācija par darba grafikiem un dati par veselības apskati, kas tiks pētīti izmeklēšanas gaitā.
"Esam vairākas reizes runājuši ar tiem mašīnistiem, bet katru reizi viņi pasaka kaut ko jaunu, arī tas mums viss jāizanalizē, jāapkopo," sacīja Luksts.
Iepriekš AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāve Sigita Paula aģentūrai LETA norādīja, ka sadursmē cietušā elektrovilciena remonta izmaksas būs zināmas tuvāko nedēļu laikā.
Jau ziņots, ka TNGIIB ieteica LDz noteikt, ka Rīgas pasažieru stacijas dežurantam ir aizliegts nosūtīt vai pieņemt vilcienus, kā arī sagatavot manevru maršrutu vilcienam, ja šis maršruts krustojas ar manevrējošā vilces līdzekļa iespējamo kustības turpinājumu, ja dežurants nav saņēmis manevrējošā vilces līdzekļa mašīnista apstiprinājumu par tā apturēšanu pie luksofora ar aizliedzošu signālu.
TNGIIB iesaka LDz arī izvērtēt, vai minētās procedūras ir jāievieš arī citās dzelzceļa stacijās, ne tikai Rīgas pasažieru stacijā.
Tāpat ziņots, ka pasažieru vilciena un LDz drezīnas sadursmes iemesls bija aizlieguma signāla neievērošana un drezīnas kustība garām manevru luksoforam ar aizliedzošu rādījumu, iepriekš secināja TNGIIB.
Sadursme notika 7.augustā plkst.14.10 Rīgas stacijā, un tajā bija iesaistīts pasažieru vilciena reiss Rīga-Ogre un LDz drezīna.
LDz informēja, ka sadursmē drezīna ir nogājusi no sliedēm un ir nodarīti bojājumi elektrovilcienam.
Satiksmes negadījumā iesaistītajā vilcienā bija 92 pasažieri. Negadījumā cilvēki necieta.