ASV bāzētais B2B jeb "Bizness-biznesam" digitālā mārketinga jaunuzņēmums "7 Knots Digital" paplašinās Eiropā, par stratēģisko ieejas punktu izvēloties Latviju. Intervijā aģentūrai LETA "7 Knots Digital" dibinātājs un īpašnieks Džeimss Kārkliņš atklāj, ka Latvija tika izvēlēta tās spēcīgā digitālā talanta un labās angļu valodas prasmes dēļ. Uzņēmums plāno nākamā gada laikā pieņemt darbā līdz 10 speciālistiem Rīgā un meklē sadarbības iespējas ar vietējām augstskolām un uzņēmumiem. Neraugoties uz karu reģionā, Kārkliņš norāda, ka ģeopolitiskā situācija nav viņus atturējusi. Tieši pretēji - "7 Knots Digital" redz Latviju kā ilgtermiņa bāzi, no kuras attīstīties tālāk.
Kāda bija sākotnējā ideja, dibinot "7 Knots Digital", un kā uzņēmums laika gaitā attīstījies?
"7 Knots Digital" ir dibināts Ņujorkā pirms vairāk nekā pieciem gadiem ar mērķi palīdzēt B2B uzņēmumiem, B2B medijiem un tehnoloģiju uzņēmumiem pārvērst saturu izmērāmos rezultātos. Mēs saskatījām tirgū robu, jo lielisks saturs ne vienmēr sasniedz lieliskus rezultātus. Tāpēc sākām ar ideju palīdzēt B2B uzņēmumiem panākt izmērāmus rezultātus - gan potenciālo klientu piesaistē, gan analītikā, gan arī kampaņu pārvaldībā.
"7 Knots Digital" sadarbojas ar B2B medijiem, tehnoloģiju uzņēmumiem un pasākumu rīkotājiem, tostarp nozīmīgām nozares izstādēm un konferencēm, palīdzot pārvērst saturu un mārketinga kampaņas izmērāmos rezultātos.
Mēs sākām darboties Ņujorkā un kopš tā laika esam paplašinājušies uz Kanādu, Toronto, un tagad arī uz Rīgu, Latviju.
"Seven knots" jeb "septiņi mezgli" ir burāšanas termins, kas apzīmē ideālo ceļošanas ātrumu buru kuģim. Tas simbolizē stabilitāti un efektivitāti - un tieši to mēs arī cenšamies nodrošināt saviem klientiem.
Kādi ir "7 Knots Digital" ilgtermiņa plāni? Vai plānojat paplašināties vēl vairāk Eiropā vai arī citos kontinentos?
Jā, pilnīgi noteikti. Mēs vēlamies paplašināt savu klātbūtni Eiropā, taču Latvija un Rīga mums ir kā pamats - mēs vēlamies veidot savu komandu tieši šeit, Latvijā. Tāpēc tas ir ļoti būtiski - katrs darbinieks ir daļa no šī pamata.
Mūsu mērķis ir veidot klientu bāzi Eiropā. Mēs patiesi redzam, ka Latvijā ir bilingvāli talanti, augstas digitālās un tehnoloģiju prasmes, kā arī izcilas angļu valodas zināšanas, kas mūsu klientiem ir ļoti svarīgi. Šobrīd mēs meklējam darbiniekus vairākām būtiskām pozīcijām - digitālā mārketinga speciālistus, satura speciālistus un datu analītiķus. Mūsu mērķis nākamo sešu līdz divpadsmit mēnešu laikā ir pieņemt darbā astoņus līdz desmit cilvēkus Latvijā, Rīgā.
Katrs pieņemtais darbinieks mums ir kā pamatelements mūsu klātbūtnes nostiprināšanā. Ir profesionāli iemesli, kāpēc būt šeit, bet ir arī personīgi iemesli, kāpēc paplašināmies tieši Latvijā - manas saknes ir Latvijā, mana ģimenes izcelsme ir no šejienes, un personīgi man tā ir kā atgriešanās mājās. Esmu patiesi sajūsmināts būt šeit un attīstīt uzņēmumu Latvijā.
Mēs tikāmies ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) - konkrēti ar LIAA ārējās ekonomiskās pārstāvniecības Kanādā vadītāju Ilzi Lācgalvi - gandrīz pirms gada Toronto Kanādā, konferencē "Collision Conference". LIAA mums ir bijusi ļoti nozīmīgs atbalsts - palīdzot atrast pareizos sadarbības partnerus, ieinteresētās puses un arī nodibināt uzņēmumu šeit. Mazāk nekā 12 mēnešu laikā mums Latvijā jau ir reģistrēts uzņēmums un pirmie darbinieki. Tas viss noticis ļoti īsā laikā, un mēs esam patiesi priecīgi un iedvesmoti.