IUB atļāvis LVC slēgt līgumu ar "Reck" par vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu uzstādīšanu

© Mārtiņš ZIlgalvis/f64

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot pilnsabiedrības "Fima Group" sūdzību, ir atļāvis VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) slēgt līgumu par jaunu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu piegādi, uzstādīšanu un uzturēšanu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Iepirkuma noslēguma ziņojumā teikts, ka līguma slēgšanas tiesības ir piešķirtas SIA "Reck" ar piedāvāto līgumcenu 1,645 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

"Fima Group" iepirkumā iesniedza otru zemāko piedāvājuma līgumcenu - 1,674 miljoni eiro bez PVN. Konkursā tika iesniegti vēl pieci piedāvājumi ar augstāku piedāvāto līgumcenu.

"Fima Group" sūdzībā norādīja, ka "Reck" piedāvājums ir nepamatoti lēts vairāku iemeslu dēļ. Tostarp atbilstoši SIA "Latvijas nacionālais metroloģijas centrs" informācijai izmaksas transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmas iekārtu pirmreizējai un atkārtotai verificēšanai ir 138 000 eiro. Uzņēmuma ieskatā, šīs izmaksas "Reck" piedāvātajā cenā nav iekļautas.

Sūdzībā arī norādīts, ka "Reck" iesniegtajā kalkulācijā par vadības iekārtu un elektroinstalācijas montāžu nav paredzētas izmaksas, kas saistītas ar darbinieku nokļūšanu no bāzes līdz objektam.

Iepirkuma komisija lūdza "Reck" sniegt detalizētu skaidrojumu par transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas programmatūras pielāgošanas izmaksām, kā arī paredzēto darba apmēru.

LVC skaidro, ka uzņēmumam nav pamata uzskatīt, ka "Reck" iesniegtais finanšu piedāvājums ir nepamatoti lēts, kā arī LVC ieskatā "Reck" spēs izpildīt līguma prasības.

LVC uzsvērusi, ka "Reck" piedāvājumā ir ietvertas izmaksu pozīcijas, kas saistītas ar vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmas pirmreizējo un atkārtoto verificēšanu, un šo pozīciju cenas ir augstākas nekā "Fima Group". Tāpat "Reck" skaidrojumā ir uzskaitījis veicamos darbu apmērus, kā arī izmaksas darba veicēju nokļūšanai no bāzes līdz objektam.

Tādējādi, pārbaudot un izvērtējot lietas materiālus un ņemot vērā dalībnieku viedokļus, IUB iesniegumu izskatīšanas komisija atzina, ka iesniegums ir nepamatots. IUB nolēma atļaut LVC slēgt iepirkuma līgumu ar "Reck", kā arī atstāt spēkā LVC iepirkuma komisijas lēmumu par konkursa rezultātiem.

LETA jau ziņoja, ka piedāvājumus iepirkumā iesniedza arī SIA "Burde B.V" ar piedāvāto līgumcenu 5,071 miljons eiro bez PVN, SIA "Belam-Rīga" ar piedāvāto līgumcenu 2,493 miljoni eiro bez PVN, SIA "Kemek Engineering"- 2,485 miljoni eiro bez PVN, SIA "Lucidus" - 2,306 miljoni eiro bez PVN, kā arī personu apvienība, kas sastāv no SIA "WeAreDots" un SIA "IT Invest", - 1,849 miljoni eiro bez PVN.

Iepirkuma nolikumā teikts, ka kopumā LVC paredz sistēmu uzstādīšanu līdz 35 autoceļu posmos vairākās kārtās. Tostarp pirmajā kārtā izvēlēti 17 autoceļu posmi transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu uzstādīšanai.

LVC iepriekš ziņoja, ka jauns vidējā braukšanas ātruma kontroles posms būs uz Tallinas šoseja (A1) no Vitrupes līdz Svētciemam, uz Vidzemes šosejas (A2) - no Krasta ielas Ieriķos līdz pagriezienam uz Cēsīm jeb autoceļam Valmiera-Cēsis-Drabeši (P20) un no Bērzkroga līdz Smiltenes aplim, uz Valmieras šoseja (A3) - no Stalbes līdz Rubenei.

Uz Rīgas apvedceļa Daugavas labajā krastā (A4) ātruma kontroles posmi tiks ierīkoti no krustojuma ar autoceļu Rīga-Ērgļi (P4) līdz tiltam pār Mazo Juglu un no krustojuma ar autoceļu Ulbroka-Ogre (P5) līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (A6), bet uz Rīgas apvedceļa Daugavas kreisajā krastā (A5) - aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai "Virši".

Uz Liepājas šosejas (A9) jauni posmi būs no 10. kilometra līdz Tīreļiem, no Apšupes līdz Tiltiņiem un no Blīdenes līdz Brocēniem, bet uz autoceļa Sloka-Talsi (P128) - no Ragaciema līdz Klapkalnciemam.

Uz Daugavpils šosejas (A6) ātruma kontroles posms būs no Dzelmēm līdz Uplejām, uz Kokneses šosejas (P80) - no Tīnūžiem līdz Ziediņiem un no pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim, bet uz Rēzeknes šosejas (A12) - no Varakļāniem līdz Kristceļiem un no Greiškāniem līdz autoceļa 108.kilometram.

Līgumu plānots slēgt uz pieciem gadiem. Iepirkumā paredzēts, ka pēc līguma noslēgšanas piecu mēnešu laikā būs jāierīko 17 vidējā ātruma kontroles posmu, savukārt pēc tam plānota papildu līdz 18 kontroles posmu uzstādīšana pēc pieprasījuma saņemšanas no piegādātāja.

Konkursa uzvarētājam būs jāveic arī transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas programmatūras ieviešana un datu apmaiņas servisu izstrāde, kā arī vidējā braukšanas ātruma mērīšanas iekārtu un programmatūras uzturēšana.

Patlaban Latvijā darbojas 16 vidējā ātruma mērīšanas iekārtas.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.

Latvijā

Pasažieru interese par janvārī sāktajiem pasažieru vilcienu pārvadājumiem starp Tallinu, Rīgu un Viļņu ir pārsnieguši gaidas un autobusu biļešu tirdzniecība šajā maršrutā ir sarukusi par vairāk nekā ceturto daļu, paziņoja ar zīmolu "Elron" strādājošā Igaunijas valsts pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" valdes loceklis Merts Ērenpreiss.