Ventspilī sākti būvniecības darbi lielgabarīta kravu loģistikas koridora ierīkošanai

© Mārtiņš Zilgalvis/f64

Ventspilī šonedēļ sākti būvniecības darbi lielgabarīta kravu loģistikas koridora ierīkošanai, aģentūru LETA informēja Ventspils brīvostas pārvaldē.

Pārvaldē norāda, ka būvniecības darbi sākti, lai trīs krustojumus pielāgotu lielgabarīta kravu transportēšanai, tādējādi Ventspilī izveidojot loģistikas koridoru, tostarp līdz 100 metrus gariem autokravu sastāviem.

Pārvaldē atzīmē, ka Ventspils ostā šogad jūnija ienāca pirmais kuģis ar vēja turbīnu spārniem, kas paredzēts AS "Latvenergo" vēja parkam "Laflora Energy" Jelgavas novadā. Kā norāda pārvaldē, 87 metrus garie vēja turbīnu spārni ir izkrauti SIA "Stena Line Ports Ventspils" terminālī, no kurienes tos transportēs tālāk uz būvniecības vietu.

Plānots, ka gada laikā Ventspilī tiks uzņemti un apkalpoti 30 šādu kuģu.

Loģistikas koridora ierīkošanas darbi notiek sadarbībā starp Ventspils brīvostas pārvaldi, Ventspils pašvaldību, "Stena Line Ports Ventspils", Ventspils Komunālo pārvaldi, kā arī darbu izpildītājiem SIA "Marpet" un Ventspils labiekārtošanas kombinātu.

Pārbūves un labiekārtošanas darbi izmaksās aptuveni 100 000 eiro un tos finansē Lietuvas uzņēmums "Fulmenn".

Ventspils brīvostas pārvaldnieka pienākumu izpildītājs Igors Udodovs norāda, ka loģistikas koridora pienesums ostai piecu gadu laikā mērāms vairākos miljonos eiro, tostarp tas būs tiešs ieguvums pašvaldības budžetam, jo daļa no ostas maksām tiek ieskaitīta pašvaldības budžetā ar ostu saistītās pašvaldības infrastruktūras uzturēšanai.

Jau vēstīts, ka Ventspils ostas termināļos 2024.gadā tika pārkrauti kopumā 8,234 miljoni tonnu kravu, kas ir par 21% mazāk nekā 2023.gadā.

Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta ir otra lielākā osta Latvijā.

Latvijā

Balvu novada pašvaldība saskaņā ar administratīvās teritorijas plānošanas dokumentiem plāno veikt grozījumus Balvu un ciemu robežās, aģentūra LETA uzzināja pašvaldībā.

Svarīgākais