2025.gada pirmajos sešos mēnešos Maksātnespējas kontroles dienests (MKD) ir saņēmis 38 sūdzības par maksātnespējas procesa administratoru un tiesiskās aizsardzības procesa uzraugošo personu rīcību un 28% gadījumu atzinis pārkāpumus, aģentūru LETA informēja MKD.
No saņemtajām sūdzībām astoņas bijušas par administratoru rīcību juridiskās personas maksātnespējas procesā, 12 fiziskās personas maksātnespējas procesā, savukārt 18 sūdzības saņemtas par uzraugošo personu rīcību.
Šogad sūdzību skaits ir par 8,57% lielāks nekā 2024.gadā, kad tika saņemtas 35 sūdzības. MKD norāda, ka sūdzību skaita pieaugums galvenokārt saistīts ar vairākām līdzīga satura sūdzībām viena maksātnespējas procesā.
Kopumā 2025.gada pirmajos sešos mēnešos dienests pieņēma 25 lēmumus, no kuriem 28% gadījumu atzina pārkāpumus administratora vai uzraugošās personas rīcībā. Līdzīga proporcija atzīto pārkāpumu īpatsvarā bija vērojama arī 2024.gadā.
Biežāk sūdzībās izteiktās pretenzijas saistītas ar informācijas nesniegšanu maksātnespējas procesā iesaistītajām personām, sasniedzamības nenodrošināšanu, vilcināšanos pabeigt bankrota procedūru, kā arī darījumu neizvērtēšanu. Savukārt pretenzijas par tiesiskās aizsardzības procesa uzraugošajām personām saistītas ar parādnieka darbības uzraudzību.
Tipiskākās nozares, kurās saņemtas sūdzības juridiskās personas maksātnespējas procesā ir transporta pakalpojumi un mazumtirdzniecība - piecas sūdzības, savukārt tiesiskās aizsardzības procesā - būvniecība -, kur bijušas divas sūdzības.