Šodien Jūrmalas domes Finanšu komiteja ķersies pie iebraukšanas nodevas dubultas palielināšanas. Vēl pirms pāris mēnešiem Jūrmalas domes priekšsēdētājs Raimonds Mukevics (Jūrmala mūsu mājas) apsvēra iespēju atteikties no iebraukšanas caurlaižu iegādes, tā vietā izbūvējot maksas stāvvietas.
Taču pirms kārtējā budžeta sastādīšanas aktualizēts jautājums par lata vērtās caurlaides aizstāšanu ar diviem.
"Jādomā, kā palielināt ieņēmumus, jo vienkārši uz jūrmalnieku rēķina vairs nevaram atļauties Jūrmalā nodrošināt to servisu," otrdien LNT informēja R. Munkevics.
Iebraukšanas caurlaides Jūrmalā ieviestas pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados, kārtība par lata vērtās caurlaides iegādi ir spēkā kopš 1996. gada 27. decembra. Saistošajos noteikumus minēts, ka šī nauda tiek iekasēta, pamatojoties uz valdības noteikumiem par Jūrmalu kā īpaša režīma zonu. Caurlaižu sistēma gan ir zaudējusi savu tiešo būtību – novirzīt transporta plūsmu pa apvedceļu, kas nodrošina pilsētas kūrortresursu saglabāšanu.
"Jūrmalā, salīdzinot ar citām Latvijas pilsētām, automašīnu atstāšana stāvvietā ir lēta. Samaksājot vienu latu, var stāvēt uz ielas par velti," teicis R. Munkevics. Patlaban pašvaldībai piederošajās autostāvvietās automašīnu var novietot bez maksas.
Šā gada pirmajos deviņos mēnešos kūrortpilsēta iebraukšanas nodevās iekasējusi 1,16 miljonus latu, pērn visa gada garumā – 1,37 miljonus, 2007. gadā – 1,35 miljonus. Salīdzinājumam – 2004. gadā Jūrmalā par iebraukšanu iekasēts nepilns miljons latu. Iegūtos līdzekļus pašvaldība novirza pludmales kopšanai un labiekārtošanai, glābšanas dienesta un infrastruktūras uzturēšanai.
Galīgais lēmums par iebraukšanas maksas palielināšanu jāpieņem domei.