"Pēc diviem gadiem mēs droši vien nevarēsim sacensties." Sārts par mākslīgā intelekta ietekmi un attīstību

© Dmitrijs Suļžics/MN

Mākslīgā intelekta draugu, tajā skaitā romantisko draugu, popularitāte aug arvien straujāk, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra ("Stratcom") direktors Jānis Sārts.

Pētījumi rāda, ka tie rada ļoti dziļas emocijas, kas savukārt dod iespēju ļoti spēcīgam ietekmes vektoram, norādīja Sārts. "Cilvēki pat iemīlas šajās sistēmās - sauksim to tā - ar ļoti cilvēciskām jūtām, kas, protams, ir satraucoši," uzsvēra Sārts.

"Izlūkdienesti vienmēr ir izmantojuši tā saukto medus poda metodi, bet šeit to ir iespējams izdarīt uzreiz uz desmitiem tūkstošu [cilvēku] un iedēstīt idejas un domas veidā, kā tas iepriekš nav bijis iespējams," viņš klāstīja, piebilstot, ka tā ir tikai viena neliela izmaiņa.

"Stratcom" vadītājs norādīja, ka mākslīgais intelekts ļoti fundamentāli mainīs informācijas telpu kā tādu, kā arī ietekmes operācijas no ļaunprātīgiem spēlētājiem.

Vaicāts, vai mēs tiekam līdzi tempam, kādā mākslīgais intelekts attīstās, un vai spēsim to pārvaldīt, viņš atzina, ka mēs netiekam tam līdzi. "Tas ir ārkārtīgi grūti, un tam ir ļoti daudz dažādu izpausmju," skaidroja Sārts.

"Pārliecināšanas spējās viņš [mākslīgais intelekts] jau šobrīd ir teju tikpat pārliecinošs kā labākie no cilvēkiem. Pēc diviem gadiem mēs droši vien nevarēsim sacensties. Un tas atkal ir jauna veida rīks, kur jāsaprot, kā ar to tiekam galā," norādīja Sārts.

Latvijā

Ar mērķi zīmoliem strādāt efektīvāk mārketinga stratēģiju izstrādē, mediju un pētījumu aģentūra “Dentsu Latvia” radījusi mākslīgā intelekta rīku COPO (Consumer in Your Pocket). Tas ir pirmais šāda līmeņa mākslīgā intelekta (MI) risinājums Baltijā, kas apvieno patērētāju, konkurentu izpēti, radošo materiālu un mediju kampaņu analīzi reālos datos vienotā sistēmā.