„ Latvenergo” atbalsts piešķirts jau 2539 daudzbērnu ģimenēm

AS ” Latvenergo” Daudzbērnu ģimeņu atbalsta programmas ietvaros maija mēnesī papildus 2400kWh, par kurām varēs norēķināties par STARTA tarifu(T1 – 0.0825Ls/kWh), uzņēmums piešķīris jau 2539 ģimenēm. Tas nozīmē, ka ģimenes, kurās aug trīs un vairāk bērni vecumā līdz 18gadiem, kā arī vienam no vecākiem ir noslēgts līgums ar AS „ Latvenergo”, par pirmajām 3600kWh var norēķināties par STARTA tarifu.

Vidzemē atbalsts apstiprināts 333 daudzbērnu ģimenēm (Valmieras pusē – 82 ģimenēm, Cēsu – 60, Limbažu – 50, Valkas – 49, Madonas – 44, Gulbenes - 32, bet Alūksnes pusē atbalstu saņēmušas 16 daudzbērnu ģimenes).

AS „ Latvenergo” Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde stāsta, ka kopumā iesniegti 2745 pieteikumi no kuriem 118 ir noraidīti. Biežākie noraidījuma iemesli - klients neatbilst atbalsta programmas kritērijiem. Piemēram, ģimenē aug trīs bērni, bet viens jau ir pilngadīgs – līdz ar to, ģimene atbalsta saņemšanas nosacījumiem neatbilst.

Vairāki atteikumi bijuši arī gadījumos, kad pāris dzīvo kopā, katram ir savs bērns un kopējs, taču vecāki savas attiecības nav noformējuši oficiāli – arī šajā gadījumā atbalsts tiek atteikts, jo nav likumisku pierādījumu, ka tā ir viena ģimene.

Situācijās, kad dati par daudzbērnu ģimeni var nebūt atrodami iedzīvotāju reģistrā (piem. vecāki ir šķīrušies, bet pēc tam apprecējušies otrreiz, un katram ir savi bērni, bet visi dzīvo kopā), daudzbērnu ģimenes vecākiem labāk pieteikties atbalstam klātienē – jebkurā AS „Latvenergo” klientu apkalpošanas centrā, līdzi ņemot dokumentus, kas apliecina bērnus katram vecākam, un laulības apliecību.

Svarīgi atcerēties, ka papildu 2400 STARTA kWh tiks piešķirtas vienam daudzbērnu ģimenes pārstāvim par visu ģimenes patēriņu. Uz kompensācijas dāvinājumu nevar pieteikties abi vecāki. Ja kompensācijas dāvinājums ir piešķirts vienam no vecākiem, otram tas tiek atteikts.

Ja kādu iemeslu dēļ atbalstu nevar piešķirt, vai ja nepieciešama papildus informācija, dokumenti, AS„ Latvenergo” darbinieki sazinās ar klientu. Tādēļ S.Linde uzsver, ka iesniegumā jānorāda precīza un aktuāla kontaktinformācija, lai neskaidros jautājumus var atrisināt operatīvi.

Gadījumos, kad elektroenerģijas piegādes līgums nav slēgts ne ar vienu no daudzbērnu ģimenes vecākiem, aicinām izmantot šo brīdi kā iespēju sakārtot līgumattiecības un pārslēgt līgumu uz faktiskā elektroenerģijas lietotāja vārda. No maija to ērti un vienkārši var izdarīt arī elektroniski – mūsu klientu portālā e-latvenergo.lv. Prasību par nepieciešamajām līgumattiecībām nosaka tas, ka iegūtais atbalsts atbilstoši Latvijas likumdošanai tiek uzskatīts par gūtu labumu, no kura tiek ieturēts iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Lai klientiem nebūtu jāraizējas par nodokļa nomaksu, to nosegs uzņēmums, taču lai atbalsts tiktu noformēts korekti, tā faktiskajam saņēmējam jābūt arī elektroenerģijas lietotājam.

Atbalstam pieteikties var līdz 2011.gada 31.augustam.