Neapzinīgāki ir 19 līdz 27 gadus veci BMW markas auto īpašnieki

© F64

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir izveidojis neapzinīgā autoīpašnieka prototipu.

Kā liecina LTAB statistika, no visiem neapdrošinātajiem viegliem transportlīdzekļiem Latvijā visvairāk ir VW markas auto īpašnieki, pozīcijas otrajā vietā ierindojot Audi 80. Tomēr attiecinot šo skaitli pret VW automašīnu kopējo skaitu, līderos izvirzās BMW markas auto īpašnieki, otrajā vietā ierindojot Volvo un trešajā vietā – Opel markas, jo šo marku auto īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus.

Neapzinīgā auto īpašnieka TOPS veidots, atlasot to neapdrošināto auto īpašnieku, kuri braucot bez OCTA, ir izraisījuši ceļu satiksmes negadījumu, datus un segmentējot tos pēc vecuma, dzīves vietas, transportlīdzekļa izlaiduma gada, krāsas un markas. Kā liecina iegūtie rezultāti, topa virsotnē izvirzās BMW markas automašīnas. Topa otro pozīciju ieņem Volvo markas automašīnas, bet trešajā vietā ierindojies Opel. No 10 auto markām, kurām ir vislielākais apdrošināšanas dienu skaits laika posmā 01.06.2010-31.05.2011, proporcionāli apzinīgākie ir Ford un Mercedes Benz autoīpašnieki.

„Mūsu eksperti ir apkopojuši datus nosakot, kādas markas, krāsas un izlaiduma gada automašīnu īpašnieki vieglprātīgi, tātad arī neapzinīgi attiecas pret obligāto civiltiesisko apdrošināšanu. Ja mēs analizējam iegūtos datus, tad BMW un Volvo ir tās top markas, kuru īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. Tā kā neapdrošinātu auto marku skaits ir saistīts arī ar konkrētā auto modeļa popularitāti un pārdošanas apjomu, būtisks raksturlielums ir īpašnieka attieksme pret apdrošināšanu un konkrētas auto markas izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka daļa no autoīpašniekiem vai vadītājiem ar neapdrošinātu auto ceļu satiksmē piedalās apzināti, cerot, ka Ceļu policija viņus neapstādinās un nepārbaudīs, aizmirstot, ka pateicoties vienotai datubāzei, Ceļu policija OCTA esamību var pārbaudīt arī neapturot transportlīdzekli.

Kā liecina LTAB dati par laika posmā 01.06.2010-31.05.2011 izraisītajiem un LTAB pieteiktajiem negadījumiem, neapzinīgākā auto īpašnieka prototips varētu izskatīties šādi: 19 - 27 gadu vecs cilvēks, kas dzīvo vai strādā Rīgā un brauc ar pelēku vai melnu BMW markas auto.

„Protams, ka CSNg rašanās bīstamību vai OCTA polises neesamību nenosaka tikai transportlīdzekļa marka, bet gan vadītāja vai auto īpašnieka braukšanas prasme un paradumi, kā arī likumu ievērošana vai neievērošana, tomēr jāvērš uzmanība, ka auto marka, izlaiduma gads, krāsa u.c tehniski parametri var kalpot par būtiskiem kritērijiem, pēc kā OCTA apdrošinātājs vērtē klientu. Savukārt apkopotie dati izkristalizē tā neapdrošinātā auto īpašnieka prototipu, kas tomēr nav tikai viens vai divi indivīdi”, informē Juris Stengrevics.

Latvijā

Piecas bijušās Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes amatpersonas – gandrīz visa bijusī Akcīzes nodokļa nodaļa ar pašu vadītāju Ģirtu Kaņepu priekšgalā – ir uz apsūdzēto sola lietā par nelikumībām akcizēto preču iznīcināšanas procesā. Kā vēsta Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”, saskaņā ar apsūdzību VID darbinieki vairāk nekā gada garumā regulāri piesavinājās iznīcināšanai domāto alkoholu un cigaretes, pirms tam viltojot iznīcināšanas aktus. Savu vainu daļēji atzīst tikai viens no bijušajiem nodokļu inspektoriem, vēsta raidījums "de facto".

Svarīgākais