Ar siltā laika iestāšanos Latvijas ielas atdzīvojas – tajās parādās aizvien vairāk velosipēdistu un skrejriteņu. Diemžēl šis prieks bieži vien atspoguļojas arī ceļu satiksmes negadījumu statistikā. Vidēji gadā notiek aptuveni 20 tūkstoši negadījumu, kuros iesaistīti velosipēdu vai skrejriteņu vadītāji, un liela daļa no tiem beidzas ar traumām, vēsta 360TV Ziņas.
Ceļu satiksmes negadījumu statistikā dominē velosipēdistu gūtās traumas, kas bieži vien ir sāpīgas un prasa ilgstošu ārstēšanos. Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas traumatoloģe, ortopēde Agita Zariņa-Krivāne min, ka visbiežāk novērojamas sasitumi, smadzeņu satricinājumi, ekstremitāšu traumas, lauzti kauli. Gūst arī lūzumus ar dislokāciju, vaļējus lūzumus, mugurkaula, krūškurvja un galvas traumas.
CSDD Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norāda, ka "tiklīdz velosipēdists ir neuzmanīgs, tā ir kritieni vairāk uzbraukšanas gadījumu gājējiem". Aizvadītajā gadā pat tika reģistrēts letāls gadījums, kad divu velosipēdistu sadursmē gāja bojā cilvēks.
Liela daļa negadījumu notiek uz ietvēm, kur velosipēdistiem un skrejriteņu vadītājiem ir jāievēro gājēju ātrums, kas starptautiski noteikts kā 6 km/h. Irbītis uzsver, ka viena no būtiskām problēmām ir gājēju ignorēšana: "Jāatceras, ja velosipēdists brauc pa ietvi, tur karalis ir gājējs."
Arī skrejriteņu vadītāji bieži gūst smagas traumas. Latvijā reģistrēti vairāk nekā 28 tūkstoši elektroskrejriteņu, un gadā ap 300 to vadītāju nokļūst Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā. Oskars Irbītis norāda, ka ļoti smagas traumas gūst tie, kuri brauc divatā, īpaši skolēni un jaunieši. Viņš brīdina, ka pat nelieli nelīdzenumi vai neveikla rīcība var beigties ar smagām traumām tam, kurš brauc otrs. Traumatoloģe Agita Zariņa-Krivāne pat ir redzējusi, ka brauc trijatā, kas vēl vairāk palielina traumu gūšanas iespējamību. Braucot ar skrejriteni, ļoti bieži tiek gūtas sejas traumas un ķermeņa augšdaļas traumas. Irbītis salīdzina, ka elektroskrejriteņa vadītāju traumas bieži ir daudz līdzīgākas motociklistu gūtajām traumām.
VIDEO: