Saeima šodien galīgajā lasījumā atbalstīja Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sagatavotos grozījumus Ceļu satiksmes likumā. Grozījumi sabiedriskā transporta vadītājiem līdz 0,2 promilēm samazina pieļaujamo alkohola koncentrāciju asinīs.
Līdzšinējais regulējums šoferiem, kuru stāžs ir lielāks par diviem gadiem, ļauj vadīt transportlīdzekli, ja alkohola koncentrācija viņa asinīs nepārsniedz 0,5 promiles. Savukārt šoferi ar mazāku vadīšanas stāžu transportu nedrīkst vadīt, ja alkohola koncentrācija ir virs 0,2 promilēm.
Tāpat grozījumi paredz, ka atsevišķu kategoriju transportlīdzekļiem nav jāveic tehniskā apskate. Starp tiem ir mopēdi un bezceļu transportlīdzekļi, kas īslaicīgi piedalās ceļu satiksmē, ārvalstīs reģistrēti transportlīdzekļi ar tranzīta numura zīmēm, tramvaji un trolejbusi, kuru kontroli nodrošina pašvaldība.
Savukārt jaunai traktortehnikai, kuras motora darba ilgums nepārsniedz 20 motorstundas, pirmā tehniskā apskate būs jāveic pēc diviem gadiem no transportlīdzekļa reģistrācijas brīža, nevis kā līdz šim – pēc gada. Izņēmums būs pašgājēja traktortehnika, universālās pašgājējmašīnas un buldozeri, kuriem tehniskā apskate jāveic tāpat kā iepriekš.
Tāpat likuma izmaiņas samazinās administratīvās procedūras un iestāžu darbu padarīs efektīvāku. Piemēram, pēc medicīniskās pārbaudes vairs nebūs nepieciešams saņemt medicīnisko uzziņu vai atzinumu. Praksē secināts, ka šāds dokuments nav nepieciešams, jo ar ārstniecības iestādēm notiek informācijas apmaiņa elektroniskā veidā, skaidro likumprojekta autori.
Grozījumi arī paredz, ka vadītājs ar A1 (motocikla bez blakusvāģa ar motora tilpums zem 125 kubikcentimetriem) kategorijas tiesībām un mopēda vai tramvaja vadītājs ir saucams pie atbildības gadījumos, ja vada citus lielāku kategoriju transportlīdzekļus, kam ir nepieciešama gan obligāta apmācība skolās, gan eksāmenu kārtošana.