Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajos jaunajos elektrovilcienos līdz šim aptuveni 300 logu ir konstatēti defekti, aģentūrai LETA pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajos jaunajos elektrovilcienos līdz šim aptuveni 300 logu ir konstatēti defekti, aģentūrai LETA pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Uzņēmumā skaidroja, ka kopumā visos 32 elektrovilcienos ir gandrīz 3000 logu, un aptuveni 10% jeb vairāk nekā 300 no tiem ir konstatēti defekti - logu hermētiskuma zudums, kas izraisa aizsvīšanu.
Patlaban ir nomainīti gandrīz 60% no bojātiem logiem, taču 134 vēl jānomaina. Atlikušo defektīvo logu nomaiņu plānots veikt līdz vasaras beigām.
Vienlaikus PV vērsa uzmanību, ka defektu konstatēšana ir nepārtraukts process, tādējādi par tiem tiek informēts ražotājs un tiek plānota nomaiņa. Defektu novēršanu garantijas laikā veic ražotājs.
Tāpat kompānijā informēja, ka patlaban ar veloturētājiem ir aprīkoti 19 elektrovilcieni, un līdz maija beigām plānots aprīkot vēl sešus, savukārt atlikušo septiņu vilcienu aprīkošanu paredzēts pabeigt līdz jūnija beigām.
Ikdienas reisos tiek norīkoti 24 elektrovilcieni, tāpēc prioritāri maršrutos kursē tie vilcieni, kas ir aprīkoti ar veloturētājiem. Vienlaikus pasažieri pirms brauciena var pārbaudīt informāciju PV mobilajā lietotnē, kur pie katra reisa redzams, vai konkrētais vilciens ir aprīkots ar veloturētājiem, atzīmēja kompānijā.
Komentējot kavēšanos ar veloturētāju ieviešanu, kompānijā skaidroja, ka projekta sākumā kavējās rezerves daļu piegādes no ražotāja puses, kā arī bija nepieciešams papildu laiks, lai darbinieki apgūtu nepieciešamās iemaņas uzstādīšanas darbos. Lai uzlabotu procesa efektivitāti, PV ir pastiprinājis remonta brigādes kapacitāti, piesaistot papildu personālu, kas veic veloturētāju uzstādīšanu.
Veloturētāju uzstādīšanas procesā ir jārēķinās arī ar remontcehu pieejamo kapacitāti. Vienlaikus ar elektrovilcienu aprīkošanu ar veloturētājiem tiek veikti arī citi regulārie tehniskie darbi, piemēram, elektrovilcienu un dīzeļvilcienu plānveida apkopes, dīzeļvilcienu kapitālie remonti, garantijas remonti un citi, piebilda PV.
Jau ziņots, ka līdz šā gada marta beigām tika konstatēti arī četri gadījumi, kad ir bojāti elektrovilcienu pantogrāfi, tostarp trīs gadījumos pantogrāfu bojājumi bija saistīti ar kontakttīklu tehnisko stāvokli, savukārt vienā gadījumā kravas automašīna, braucot pāri pārbrauktuvei, pārrāva kontakttīklu. Pantogrāfu remonts ir izmaksājis kopumā gandrīz 100 000 eiro.
2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Savukārt 2024.gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažierus.