IUB noraida iesniegtās sūdzības vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu iepirkumā

© Dmitrijs Suļžics / F64

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot SIA "Eunomia Traffic AG" un SIA "Fima" sūdzības, atļāvis VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) turpināt iepirkumu par jaunu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu piegādi, uzstādīšanu un uzturēšanu, liecina informācija IUB mājaslapā.

"Fima" sūdzībā norādījusi, ka LVC šogad februārī atcēla prasību par jau pabeigtu metroloģisko verifikāciju, bet minētā prasība aizstāta ar pretendenta apņemšanos nodrošināt šo verifikāciju nākotnē.

"Fima" ieskatā šādas izmaiņas rada nopietnus riskus par piegādāto sistēmu atbilstību normatīviem un pasūtītāja vajadzībām, kā arī nesaskan ar Publisko iepirkumu likuma mērķi - pasūtītāja līdzekļu efektīva izmantošana, maksimāli samazinot tā risku.

Vienlaikus kompānijā norāda, ka metroloģiskās verifikācijas darbu izpildes laiks ir pieci mēneši pēc līguma spēkā stāšanās dienas, tomēr "Fimas" un tās partneru pieredze liecina, ka metroloģiskās verifikācijas procedūras ir laikietilpīgas un to pabeigšana piecu mēnešu laikā ir praktiski neiespējama.

Vienlaikus arī "Eunomia Traffic AG" sūdzībā iebilda par veiktajiem grozījumiem, kas paredz atcelt prasību par pabeigtu metroloģisko verifikāciju, to veicot piecu mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā.

LVC paskaidroja, ka, izslēdzot prasību par jau pabeigtu metroloģisko verifikāciju, LVC izvērtēja visus riskus un potenciālos ieguvumus, īpaši konkurences paplašināšanai. Vienlaikus tika saglabāta prasība par pretendentu iepriekšējo pieredzi, kas ir būtiska, jo tādā veidā LVC būs iespēja pārliecināties par pretendenta kvalifikāciju.

Pasūtītājs uzsvēra, ka neatkarīgi no potenciālā pretendenta mērīšanas sistēmas pašreizējā statusa attiecībā uz mērīšanas līdzekļa tipa apstiprināšanu potenciālajam pretendentam šī mērīšanas sistēma būs jāievieš piecu mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās dienas.

Ja pretendents nespēs ieviest mērīšanas sistēmu noteiktajā termiņā, tad pretendentam tiks piemērotas līgumā paredzētās sankcijas, piebilda LVC.

LVC ieskatā iesniedzēju iebildumi ir vērsti uz to, lai radītu labvēlīgākus apstākļus iesniedzējiem un pasargātu tos no papildu konkurences.

IUB, izvērtējot abas sūdzības, uzskata, ka "Fima" un "Eunomia Traffic AG" iesniegumi par LVC rīkoto konkursu nav pamatoti. Tādējādi IUB atļāva LVC turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu konkursā par vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu uzstādīšanu, kā arī atstāt spēkā konkursa nolikumā noteiktās prasības.

Iepirkuma nolikumā teikts, ka kopumā LVC paredz sistēmu uzstādīšanu līdz 35 autoceļu posmos, vairākās kārtās. Tostarp pirmajā kārtā izvēlēti 17 autoceļu posmi transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu uzstādīšanai.

LVC iepriekš ziņoja, ka jauns vidējā braukšanas ātruma kontroles posms būs uz Tallinas šoseja (A1) no Vitrupes līdz Svētciemam, uz Vidzemes šosejas (A2) - no Krasta ielas Ieriķos līdz pagriezienam uz Cēsīm jeb autoceļam Valmiera-Cēsis-Drabeši (P20) un no Bērzkroga līdz Smiltenes aplim, uz Valmieras šoseja (A3) - no Stalbes līdz Rubenei.

Uz Rīgas apvedceļa Daugavas labajā krastā (A4) ātruma kontroles posmi tiks ierīkoti no krustojuma ar autoceļu Rīga-Ērgļi (P4) līdz tiltam pār Mazo Juglu un no krustojuma ar autoceļu Ulbroka-Ogre (P5) līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (A6), bet uz Rīgas apvedceļa Daugavas kreisajā krastā (A5) - aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai "Virši".

Uz Liepājas šosejas (A9) jauni posmi būs no 10. kilometra līdz Tīreļiem, no Apšupes līdz Tiltiņiem un no Blīdenes līdz Brocēniem, bet uz autoceļa Sloka-Talsi (P128) - no Ragaciema līdz Klapkalnciemam.

Uz Daugavpils šosejas (A6) ātruma kontroles posms būs no Dzelmēm līdz Uplejām, uz Kokneses šosejas (P80) - no Tīnūžiem līdz Ziediņiem un no pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim, bet uz Rēzeknes šosejas (A12) - no Varakļāniem līdz Kristceļiem un no Greiškāniem līdz autoceļa 108.kilometram.

Līgumu plānots slēgt uz pieciem gadiem. Iepirkumā paredzēts, ka pēc līguma noslēgšanas piecu mēnešu laikā būs jāierīko 17 vidējā ātruma kontroles posmu, savukārt pēc tam plānota papildu līdz 18 kontroles posmu uzstādīšana pēc pieprasījuma saņemšanas no piegādātāja.

Konkursa uzvarētājam būs jāveic arī transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma mērīšanas programmatūras ieviešana un datu apmaiņas servisu izstrāde, kā arī vidējā braukšanas ātruma mērīšanas iekārtu un programmatūras uzturēšana.

Patlaban Latvijā darbojas 16 vidējā ātruma mērīšanas iekārtas.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.

Svarīgākais