Taksometru nozare iebilst pret "Bolt" monostāvokli Latvijā

© unsplash.com

Latvijas taksometru nozare iebilst pret Igaunijas "Bolt" monopolstāvokli Latvijā, informē Latvijas vieglo taksometru darba devēju organizācijas un Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības "LAKRS" pārstāvji.

Biedrību pārstāvji informē, ka otrdien Satiksmes ministrijā (SM) notika sanāksmē, kurā pārrunāta platformas "Bolt" ietekme uz Latvijas tirgu un pieaugošo apdraudējumu vietējiem pārvadātājiem.

Taksometru nozares pārstāvji sanāksmē uzsvēra, ka Igaunijā reģistrētā kompānija "Bolt" sistemātiski "izspiež" no tirgus Latvijas taksometru uzņēmumus, nosakot spēles noteikumus, tādējādi netiek nodrošināta godīga konkurence.

Biedrībās uzsver, ka pēdējo mēnešu laikā Rīgā reģistrēto taksometru skaits samazinājies par vairāk nekā 200 vienībām, platforma apzināti samazina tarifus licencētajiem taksometru pārvadātājiem, vienlaikus atbalstot ""baltos numurus" bez skaidriem kontroles mehānismiem, "Bolt" nosaka cenas un atlaižu politiku vienpusēji, liedzot pārvadātājiem līdzdalību un padarot neiespējamu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) korektu aprēķinu.

Tāpat biedrību ieskatā ārvalstu uzņēmums "Bolt" optimizē nodokļu nomaksas Latvijā, tādējādi gūstot nepamatotu priekšrocību pār vietējiem taksometru uzņēmumiem, tostarp vienīgo nacionālo platformu "Smile Taxi".

Arodbiedrība "LAKRS" sanāksmē uzsvēra, ka, lai valstī nopelnītu noteikto minimālo algu, taksistiem ir jāstrādā dubultā slodze. Tomēr tāpat neesot garantēta minimālās algas saņemšana, jo līdz Valsts ieņēmumu dienestam (VID) varot nonākt trīs dažādas informācijas par taksistu paveikto darbu. Arobiedrība uzsvēra, ka tiksies ar VID, lai saņemtu skaidrojumu par aprēķinātajiem nodokļiem taksistiem.

"LAKRS" priekšsēdētājs Inga Vējiņa sanāksmē uzsvēra, ka pirms tūristu sezonas Rīgai draud taksometru deficīts.

Pēc biedrībās teiktā, SM vienojās ar sanāksmes dalībniekiem, ka līdz 15.maijam iesaistītās puses sagatavos konkrētus priekšlikumus, lai vienotos par konkrētiem soļiem un atjaunotu taisnīgu konkurenci.

Jau ziņots, ka "Bolt" 2013.gadā izveidoja Markuss Villigs, kuram patlaban kompānijas kapitālā pieder 16,87%. "Bolt" ir transporta pakalpojumu platforma Eiropā, kuru izmanto vairāk nekā 200 miljoni klientu un vairāk nekā 4,5 miljoni partneršoferu un partnerkurjeru vairāk nekā 50 valstīs un 600 pilsētās Eiropā un Āfrikā.

Latvijas vieglo taksometru darba devēju organizācija izveidota 2007.gadā, un to vada Aleksejs Ignatjevs.

"LAKRS" ir nevalstiska organizācija, kas apvieno dažādu profesiju darbiniekus un kuri patlaban strādā vairāk nekā 200 dažādos uzņēmumos un iestādēs sabiedriskajā un privātajā sektorā. Biedrības mērķis ir apvienot darba ņēmējus kopējai rīcībai par arodbiedrības atzīšanu un tās ietekmes palielināšanu likumīgo prasību īstenošanā.

Latvijā

Rīgas lidostas aizsardzībai pret nesankcionētiem bezpilota lidaparātu lidojumiem rasts finansējums gan no lidostas līdzekļiem, tostarp, iepriekšējo gadu peļņas, gan pārdalot Kohēzijas fonda finansējumu, aģentūrai LETA pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Atis Švinka (P).

Svarīgākais