Svarīgi! Slēgta satiksme pār pagaidu tiltu Salacgrīvā; tiltam konstatēta deformācija

© pixabay.com

Sakarā ar to, ka tilta monitoringa laikā tika konstatētas deformācijas, lai veiktu papildu pārbaudes patlaban ir slēgta satiksme pār pagaidu tiltu. Satiksme tiek organizēta pa apvedceļiem - vieglais transports pār Anniņmuižas tiltu Vecsalacā, bet kravas transports caur Limbažiem un Aloju pa reģionālo autoceļu Duči–Limbaži (P53) vai Kocēni–Limbaži–Tūja (P11), Limbaži–Aloja (P13) un Ainaži–Matīši (P15). Aicinām plānot papildu laiku ceļam.

Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā, smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 t, šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā aizliegts jau kopš februāra beigām. Informācija par transporta masas ierobežojumiem ir pieejama kartē https://lvceli.lv/smagsvari. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 343 Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem pārvadātājiem, plānojot ikdienas pārvadājumu maršrutu, ir jāpārliecinās minētajā kartē, ka maršrutā nav ieviesti jauni ierobežojumi. Šī prasība ir arī iekļauta pārvadātājiem izsniegtajās lielgabarīta un smagsvaru pārvadājumu atļaujās.

Kā zināms, pērn vasarā noslēgts līgums ar pilnsabiedrību (PS) NB&Tilts par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1) (91,10. km). PS NB&Tilts piedāvājums bija ar zemāko cenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN), PS veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS.

Būvdarbu laikā satiksme pār upi tiek organizēta pa pagaidu tiltu. Esošo pagaidu tilta risinājumu piegādātājs, PS NB&Tilts, bija iekļāvis būvdarbu realizācijas piedāvājumā iepirkumā. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs.

Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projektu pasūtīja un akceptēja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors - SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošinās AS Ceļuprojekts. Būvniekam darbi ir jāpabeidz 2025. gada rudenī.

Latvijā

Rīgas lidostas aizsardzībai pret nesankcionētiem bezpilota lidaparātu lidojumiem rasts finansējums gan no lidostas līdzekļiem, tostarp, iepriekšējo gadu peļņas, gan pārdalot Kohēzijas fonda finansējumu, aģentūrai LETA pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Atis Švinka (P).

Svarīgākais