Jaunajiem elektrovilcieniem veikti neplānoti remontdarbi 100 000 eiro vērtībā

© Vladislavs Proškins / F64

Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jaunu elektrovilcienu pantogrāfu remonts līdz šim ir izmaksājis kopumā gandrīz 100 000 eiro, aģentūrai LETA norādīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

PV skaidroja, ka līdz šim ir bijuši četri gadījumi, kad ir bojāti pantogrāfi, tostarp trīs gadījumos pantogrāfu bojājumi bija saistīti ar kontakttīklu tehnisko stāvokli, savukārt vienā gadījumā kravas automašīna, braucot pāri pārbrauktuvei, pārrāva kontakttīklu.

Pantogrāfu bojājumu novēršanas izmaksas parasti ir robežās no 2000 eiro remonta darbiem līdz pilnīgai pantogrāfa nomaiņai, kas izmaksā 40 000 eiro, norādīja PV pārstāvji. Tādējādi remontdarbu kopējās izmaksas par iepriekš minētajiem gadījumiem ir kopumā gandrīz 100 000 eiro.

Vienlaikus kompānijā atzīmēja, ka pantogrāfu remonta izmaksas sedz apdrošinātājs.

PV skaidroja, ka atbilstoši PV un "Škoda Vagonka" noslēgtajam līgumam katram elektrovilcienam no tā nodošanas ekspluatācijā brīža ir spēkā garantija uz 30 mēnešiem. Garantijas nosacījumu laikā ražotājs nodrošina to defektu un bojājumu novēršanu, kas ir radušies ražotāja vainas dēļ.

Papildus tam atbilstoši ražotāja norādījumiem elektrovilcieniem tiek veiktas regulāras tehniskās apkopes, tādējādi nodrošinot to drošu un efektīvu ekspluatāciju. Šīs apkopes palīdz savlaicīgi identificēt un novērst iespējamās problēmas, uzturēt elektrovilcienus tehniskā kārtībā, tādējādi paildzinot elektrovilcienu kalpošanas laiku un nodrošināt kvalitatīvus pasažieru pārvadājumus.

Savukārt neplānotie remontdarbi jaunajiem elektrovilcieniem, kas ir veikti ārpus garantijas remonta, var rasties trešo pušu bojājumu dēļ, minēja kompānijā.

LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Savukārt 2024.gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

Latvijā

Latvijā pirms militārajām mācībām personāls tiek atkārtoti instruēts par drošības noteikumu prasībām un ierobežojumiem, izmantojot poligonu teritorijas, aģentūra LETA noskaidroja Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS).