Omniva informē, ka aktivizējušies krāpnieki, kas uzdodas par Omniva kurjeriem un zvana cilvēkiem, apgalvojot, ka viņiem jānogādā vēstule no Valsts ieņēmumu dienesta (VID). Sazvana laikā krāpnieki cenšas iegūt personīgu informāciju, ko izmantot finanšu līdzekļu izkrāpšanai.
Uzņēmumā norāda, ka šī shēma ir īpaši aktuāla pašlaik, jo daudzi iedzīvotāji šobrīd iesniedz savas gada ienākumu deklarācijas un var gaidīt informāciju no VID.
"Aicinām sabiedrību būt modriem un ievērot piesardzību. Ja saņemat šādu zvanu, nekādā gadījumā neatklājiet savu personisko vai finanšu informāciju. Vienmēr pārliecinieties par jebkādu aizdomīgu saņemto zvanu patiesumu, sazinoties tieši ar Omniva vai Valsts ieņēmumu dienestu. Ja rodas aizdomas par krāpšanu, nekavējoties ziņojiet par to attiecīgajām iestādēm,’" norāda Jānis Andžāns, Omniva Grupas Ārējās komunikācijas vadītājs.
J.Andžāns uzsver, ka Omniva nepiegādā korespondenci no VID un nekad neprasīs no klientiem personīgu informāciju.
VID Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Janita Veinberga atgādina, ka krāpnieki nesnauž un izdomā aizvien jaunus veidus, kā apmānīt cilvēkus: "VID nepiegādā vēstules ar kurjeru starpniecību. Tāpat atgādinām - ja mūsu darbinieks zvanīs, lai precizētu informāciju saistībā ar iesniegto gada ienākumu deklarāciju, jautājumi būs tikai par deklarācijā iekļauto informāciju vai lūgs noteiktā termiņā iesniegt precizējumu, neskarot cilvēka bankas konta stāvokli vai jebkādu citu personīgu informāciju. Visbiežāk tomēr mūsu konsultanti veic atzvanu un šis telefona zvans ir gaidīts, tāpēc nevar būt kā pārsteigums. Tāpat - visbiežāk, kad zvana VID darbinieks, pirms sarunas ir automātiskā balss informācija, ka saruna tiks ierakstīta, kas arī ļauj identificēt patieso zvanītāju."
VID savā mājaslapā regulāri apkopo krāpniecības mēģinājumu paraugus, ar kuriem iespējams iepazīties šeit.