Kamēr veco dīzeļvilcienu tehniskā uzticamība un spēja nodrošināt pasažieru pārvadājumus rada arvien lielākas šaubas, vairākus gadus tika cerēts uz bateriju vilcieniem, lai nomainītu novecojušo ritošo sastāvu. 360TV Ziņas lūkoja noskaidrot, cik tālu atbildīgās institūcijas ir spējušas tikt ar vilcienu iegādi, un vai varam cerēt uz jauniem, moderniem vilcieniem neelektrificētajās dzelzceļa līnijās.
Plānam vecos dīzeļvilcienus aizstāt ar jaunajiem, ar akumulatoriem darbināmiem, valdība iedzinusi kārtējo naglu zārkā. Šo vilcienu uzlādes punktu izbūvei maršrutā uz Siguldu paredzētos 76 miljonus eiro valdība šonedēļ pārdalīja, lai novirzītu Rīgas Centrālās stacijas būvdarbu turpināšanai. Vilcienu uzlādes infrastruktūras izveidei pašam Latvijas dzelzceļam naudas neesot.
“Jau 2023. gadā, kad Satiksmes ministrija to piedāvāja Latvijas Dzelzceļam realizēt, mēs jau izteicām bažas par termiņu un iespējām šādā ātrā termiņā to veikt. Jāatzīmē, ka no Latvijas Dzelzceļa viedokļa šis Rīgas Centrālstacijas dienvidu daļas būvdarbu turpināšana un pabeigšana ir ārkārtīgi augstas prioritātes projekts,” tā norāda VAS “Latvijas Dzelzceļš” pārstāve Agnese Līcīte.
Līdz ar to veidojas savdabīga situācija - ja vilcienus nevar uzlādēt, tie nekur nevarēs aizbraukt, bet iepirkumu konkurss par pašu vilcienu nopirkšanu ir jau finiša taisnē.
Sākotnēji bija plānots iegādāties 9 bateriju vilcienus ar iespēju pasūtīt vēl septiņus. Vispirms tie kursētu Siguldas virzienā, iespējams, līdz pat Valmierai, arī citās neelektrificētajās zonās - līdz Rēzeknei, Daugavpilij.
Tagad, kad šķita, tūlīt varēs pasūtīt jaunos vilcienus, lai aizstātu novecojošu ritošo parku, Satiksmes ministrija pauž vilšanos.