VIDEO. "Vivi" vilcienus sāk aprīkot ar 888 680 eiro vērtajiem velo turētājiem

© Dmitrijs Suļžics/MN

Pirmajā reisā devies pirmais Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotais jaunais elektrovilciens, kas aprīkots ar velosipēdu pārvadāšanai paredzētajiem stiprinājumiem. Kopējās projekta izmaksas velo turētāju ieviešanai varētu būt 888 600 eiro.

Līdz vasarai plāno aprīkot visus jaunos ražotos elektrovilcienus ar velo turētājiem.

Katrā elektrovilcienā būs kopumā 12 velo turētāji. Pasažieri varēs izvēlēties, vai divus velosipēdus novietot vertikālā veidā, izmantojot speciālus āķus, un četrus velosipēdus blakus horizontālā veidā, nostiprinot tos ar īpašu savilcēju, vai arī, izmantojot uzstādītos āķus, novietot četrus velosipēdus vertikāli, iepriekš informēja PV.

PV iepriekš arī norādīja, ka kopējās projekta izmaksas velo turētāju ieviešanai varētu būt 888 600 eiro.

Jau ziņots, ka jaunajos elektrovilcienos nav ierīkotas velosipēdu novietnes.

2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

Sabiedrībā aug neziņa par to, kādēļ kara apstākļos valdība nespēj pieņemt izšķirīgus lēmumus kaut vai par tēriņu samazināšanu. Tā vietā, lai lemtu par vairāku valsts pārvaldes struktūru, daudzu pārvaldes funkciju un līdz ar to arī darba vietu likvidēšanu, valdība lemj izveidot darba grupu birokrātijas mazināšanai. Kas traucē valdībai pieņemt radikālus lēmumus, atbilstošus jaunajiem pasaules kārtības  izaicinājumiem?

Svarīgākais