Stājušies spēkā jauni noteikumi tehniskajai apskatei dīzeļauto; vai apskate izmaksās dārgāk?

© Dmitrijs Suļžics/MN

No janvāra jauni noteikumi tehniskajai apskatei dīzeļauto. Mašīnām, kas pirmoreiz reģistrētas pēc 2013. gada 1. janvāra, atgāzes pārbaudīs ar jaunu metodi, lai pieķertu negodīgos braucējus, kas izgriezuši kvēpu filtrus. Atgāžu mērītājiem darba stacijās tāpēc uzstādīts papildu ekipējums – metāla kaste ar displeju un mērīšanas ierīci, vesta TV3.

Pārbaudes veicējiem tie atvieglo darbu, lai gan process aizņem nedaudz vairāk laika nekā iepriekš.

Filtra uzdevums ir samazināt kvēpu emisijas, tā nomaiņa ir dārgs prieks. Tāpēc daudzi auto īpašnieki izvēlas vieglāko, bet dabai un cilvēku veselībai sliktāko variantu - filtrus izgriež. Tehniskajā apskatē to līdz šim nevarēja konstatēt ne vizuāli, ne ar iekārtu, bet tagad pārbaudē viss kā uz delnas. Jaunajiem dīzeļauto atgāzu cieto daļiņu mērījumu veic atbilstoši Eiropas Komisijas ieteikumam.

Mārtiņš Mālmeisters, CSDD pārstāvis: "No šī gada ir jauna prasība, auto, kas ražoti no 2013. gada, mērīt cietās daļiņas. Līdz 2013. gadam ražotajām mašīnām procedūra ir jau esošā. Noteikumi pieņemti, jo jaunajiem dīzeļmotoriem tās cietās daļiņas ir tik mazas, ka vecā metode vairs nestrādā, lai uzlabotu vidi un cilvēku veselību, ir jāveic šāds mērījums.”
Autobraucējiem bažas, vai jauno iekārtu ieviešana nesadārdzinās apskates procesu, bet CSDD mierina, ka papildu tēriņu nebūs.