Jābrauc 60 km pēc pakas, lai gan vairāki pakomāti pie mājām - kliente neapmierināta ar DPD piegādēm

© Kaspars Krafts/MN

Neraugoties uz to, ka Ķīnas tirzniecības gigants – “Temu” ir iemantojis sliktu slavu, pilnīgi pretējās domās ir praktiskā mājsaimniece Iveta, kura bieži iepērkas lēto cenu interneta veikalā, taču pēdējā laikā nācies vilties! Turklāt, pretenzijas, nevis pret pašu preci, bet tās piegādātāju, ziņo "Bez Tabu".

Iveta stāsta, ka pakas piegādā daudz un dažādi piegādātāji, taču ar tiem problēmas nav bijušas. Paciņas vienmēr piegādātas tuvu mājām, Olainē, vai Jaunolainē. Gandrīz katru reizi kā piegādātājs ir “DPD”, tad pasūtītās lietas aizceļo uz Baldoni.

“Ir zvanīts “DPD”, vienu paku viņi pārsūtīja uz Jaunolaini. Pēc divām, trim saņemtajām pakām, atkal - Baldone. Zvanu piegādātājam dienā, kad paku ievieto skapī. Piegādātājs - “Nē! Labi, mēs jums pārvedīsim paku uz tuvāku pakomātu.” Piektdienā zvanu, pirmdienā zvanu - nekas nenotiek!”

Piegādātājs liek gaidīt, taču nekas nemainās. Iveta ir sarūgtināta, jo ar lielo zvanīšanos, trešdienā saņem ziņu, ka paka jau aizsūtīta atpakaļ uz “Temu”. Neskatoties uz to, ka apkārtnē ir veseli četri “DPD” pakomāti, mājsaimnieces preces tiek aizsūtītas uz blakus esošo pilsētu - Baldoni, kā dēļ spiesta sēsties mašīnā un braukt 30 km vienā virzienā.
Iveta teic, ka saprastu, kāpēc tā notiek, ja tuvu mājām nebūtu pakomātu, bet pavisam tuvu ir trīs skapji, nedaudz tālāk - ceturtais.
Piegādātājs izvēlas pakomātu vadoties pēc speciāla algoritma, kurš pēc īpašiem kritērijiem nolasa tuvāk esošos pakomātus, taču šajā gadījumā radusies kļūda, kā rezultātā vairākas Ivetas pakas aizceļojušas uz Baldoni.
Edgars Pundurs
“DPD Latvija” klientu nodaļas vadītājs: “Izsaku atvainošanos un nožēlu “DPD Latvija” uzņēmuma vārdā par šādu nepatīkamu sūtījumu saņemšanas pieredzi!”
E. Pundurs stāsta, ka interneta veikala pieeja paredz to, ka tas vēlas saglabāt kontroli par sūtījuma piegādes plūsmām. Attiecīgi, jebkuram no sūtījumu piegādātājiem, katrs no sūtījumiem ir jāpiegādā. Lai kontroli par piegādes plūsmām saglabātu, interneta veikals ne vienmēr pircējiem dod iespēju izvēlēties konkrētu paku skapi, kur saņemt savas pasūtītās lietas.
Ja tiek izvēlēts konkrēts paku skapis, tad tiek izvēlēts arī konkrēts piegādātājs, tāpēc pircējam ir iespēja norādīt arī saņemšanas adresi.
“DPD Latvija” teic, ka no vairākiem tūkstošiem sūtījumu, reti nākas sastapties ar šādām kļūdām, tās tiek piefiksētas, pēc tam rūpīgi analizētas. Kā darbojas algoritms - neatklāj.