Ministrija atzīst, ka nevajadzēja apstiprināt finansējumu "Helio Media" digitalizācijas atbalsta projektam

© Rūta Kalmuka / F64

Valstij daļēji piederošā "Tet" meitas uzņēmuma "Helio Media" projekts mediju modernizācijas un digitalizācijas atbalsta konkursā jau sākotnēji bija jānoraida kā neatbilstošs, atzīst Kultūras ministrijas (KM) Mediju politikas nodaļas vadītājs Kristers Pļešakovs.

Kā aģentūrai LETA informēja KM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Lita Kokale, tagad lēmums, ar kuru "Helio Media" projekts bija apstiprināts Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda (AF) mediju uzņēmumu digitalizācijas programmā, ir atcelts.

Konstatējām, ka Ministru kabineta noteikumi ir interpretēti nepareizi un jau sākotnēji "Helio Media" projekts bija jānoraida kā neatbilstošs," atzina KM Mediju politikas nodaļas vadītājs.

Viņš piebilda, ka šāds lēmums jau sākotnēji bija jāpieņem, jo valdības noteikumi nepieļauj atbalstīt medijus, kas pilnībā vai daļēji pieder publiskām personām. Pļešakovs akcentēja, ka "Tet" daļēji pieder valstij. Tāpēc uzskatāms, ka "Tet" meitas uzņēmums arī ir daļēji piederošs publiskai personai.

Pirms tam arī Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) Latvijas Radio atzina, ka "Helio Media" nebija tiesību startēt Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) izsludinātajā konkursā mediju modernizācijai un digitalizācijai.

"Ja Ministru kabineta noteikumi paredz, ka tāds uzņēmums, kuram ir valsts atbalsts, nevar startēt [valsts rīkotos konkursos uz valsts subsīdijām], tad viņi nevar startēt," sacīja premjere, piebilstot, ka viņai ir žēl, ka tāda situācija ir radusies.

Ministre norādīja, ka šī situācija esot "ļoti slikta" un KM kopā ar CFLA jādomā, kur bijusi problēma, jo tā tas nevarot atkārtoties. "Tur bija pat fundamentāla kļūda konkursa rezultātu izskatīšanā," sacīja premjere.

Jau ziņots, ka valdība oktobra izskaņā lēma piešķirt papildu 7,4 miljonus eiro AF atbalsta programmai mediju modernizācijai un digitalizācijai.

Papildu četri miljoni eiro tika novirzīti no Ekonomikas ministrijas pārziņā esošās AF programmas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā," un vēl 3,4 miljoni eiro no Izglītības un zinātnes ministrijas AF programmas "Pašvadības IKT speciālistu mācību pieejas attīstība".

Programmas "Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana" kopējais finansējums līdz ar papildu finansējuma rašanu būs 11,1 miljonu eiro, un atbalsta pasākumus plānots īstenot līdz 2026.gada 30.jūnijam.

Latvijā

Kādas dāvanas šajos Ziemassvētkos visbiežāk salavecītis noliks zem eglītes? Kur viņš tās pirks un kādā vērtībā? To ir palīdzējis noskaidrot tirdzniecības centrs “Domina Shopping”, veicot socioloģisku izpēti par Latvijas iedzīvotāju dāvanu iegādes paradumiem. Tās ietvaros ir atklātas vairākas būtisks tendences, tostarp – absolūts vairums pirkumus iecerējuši veikt klātienes tirdzniecības vietās, savukārt populārāko dāvanu vidū ir gardumi, mājlietas un dāvanu kartes.

Svarīgākais