"Bolt Drive" sievietei liek maksāt par, iespējams, sveša cilvēka izraisītu avāriju; summa ir iespaidīga

© Ģirts Ozoliņš/MN

Pēc brauciena nenoslēgšanas koplietošanas nomas pakalpojumu sniedzēja "Bolt Drive" lietotnē kādai sievietei pieprasa samaksāt 8737,45 eiro par, iespējams, sveša cilvēka izraisītā avārijā cietušas automašīnas remontu.

Sociālajā tīklā "Facebook" Anna Miesniece apgalvo, ka viņa 23.augustā, atbraucot mājās, lietotnē noslēdza braucienu ar nomas auto. Savukārt no rīta pamostoties, sieviete lietotnē ieraudzījusi, ka attiecīgā automašīna šo braucienu turpina.

Viņa ir mēģinājusi noslēgt braucienu, kamēr automašīna brauca, bet tas nav izdevies. Attiecīgi sieviete rakstīja "Bolt" palīdzības centram, kā arī zvanīja "Bolt" kontakttālrunim, bet tas esot bijis izslēgts. Nākamajā dienā sievietes konts ticis apturēts. Pēc tam "Bolt" pārstāvji sazinājušies ar sievieti un informējuši, ka mašīna ir atrasta un ir sākta izmeklēšana.

Savukārt pēc dažām nedēļām ar sievieti sazinājusies policija, paziņojot, ka mašīna ir atrasta sadauzīta un lieta ir ierosināta pret viņu. Sieviete apgalvo, ka viņas kolēģi var apliecināt, ka no rīta viņa bija darbā, kā arī "Bolt" lietotnē var redzēt, ka mašīnā ir citā Rīgas galā. Viņa uzsver, ka mēģināja sazināties ar kompāniju, kamēr automašīna brauca.

Pēc mēneša sieviete saņēmusi e-pastu no "Bolt", kurā pievienotas tāmes par automašīnas remontu 8737,45 eiro apmērā.

”Bolt Drive" vadītājs Latvijā Edvīns Kažoks aģentūrai LETA skaidroja, ka konkrētajā gadījumā kliente lietotnē nepārliecinājās, vai brauciens ir pabeigts, kā arī nemēģināja atvērt automašīnu, lai pārliecinātos, ka tā ir pareizi aizslēgta. Kliente, konstatējot notikušo, nesazinājās ar Valsts policiju un informāciju mūsu atbalsta dienesta komandai nodeva tikai tad, kad automašīna jau bija avarējusi. Šajā laikā automašīnu, iespējams, izmantoja cita persona - situāciju patlaban izmeklē Valsts policija savas kompetences ietvaros."

Kažoks skaidroja, ka "Bolt Drive" lietošanas noteikumi paredz, ka par visu, kas notiek ar automašīnu nomas laikā, ir atbildīgs auto nomātājs. Tādēļ "Bolt" aicina ikvienu lietotāju pēc brauciena pārliecināties, ka automašīna ir aizslēgta, lai izvairītos no starpgadījumiem.

Gadījumā, ja lietotājs pēc brauciena pabeigšanas konstatē, ka automašīna nav tikusi aizslēgta un tiek aktīvi izmantota, "Bolt Drive" aicina vispirms sazināties ar VP un informēt par automašīnas atrašanās vietu, savukārt pēc tam par situāciju informēt "Bolt Drive" klientu atbalsta dienestu.

Vienlaikus VP ir sākts administratīvā pārkāpuma process par negadījumu, kā arī "Facebook" ieraksta autore ir sniegusi paskaidrojumu. Tāpat VP ir saņemts iesniegums par iespējamu automašīnas zādzību, iesniegums ir reģistrēts un notiek tā izskatīšana, aģentūrai LETA atzina VP.

Jau ziņots, ka "Bolt" 2013.gadā Igaunijā izveidoja Markuss Villigs, kuram pašlaik kompānijas kapitālā pieder 17,05%. Grupu veido vairāki desmiti uzņēmumu, kuru māteskompānija "Bolt Technology" ir visu "Bolt" lietotņu intelektuālā īpašuma turētāja. Lielāko daļu izpētes un izstrādes darba saistībā ar intelektuālo īpašumu notiek Igaunijā.

Latvijā

Elektronisko sakaru un informācijas tehnoloģiju pakalpojumu sniedzēja "Bite Latvija" maijā ieviestais bezmaksas drošības risinājums līdz šim ir bloķējis jau 250 tūkstošus telefonkrāpnieku zvanu savā tīklā. Novembrī vien "Bite Latvija" bloķēja 95 tūkstošus krāpniecisku zvanu, kas vidēji ir 130 krāpniecības mēģinājumi stundā jeb 3100 zvanu dienā.

Svarīgākais