Lasītprasmes apguve bērniem kļūst par arvien lielāku izaicinājumu

© unsplash.com

Lasītprasmes apguve bērniem kļūst par arvien lielāku izaicinājumu, un tas rada bažas gan vecākiem, gan skolotājiem.

Aptaujā, kas veikta par pirmsskolas un skolas vecuma bērnu lasīšanas paradumiem, atklājies, ka 46% Latvijas bērnu trūkst intereses par lasīšanu, 40% saskaras ar grūtībām noturēt uzmanību, un 17% bērnu ir grūti saprast tekstu.

Tikai 20% vecāku atzīst, ka viņu bērniem nav būtisku lasītprasmes apguves problēmu, kas norāda, ka daudzām ģimenēm ir nepieciešams lielāks atbalsts, lai veicinātu bērnu interesi par lasīšanu un sekmētu tās attīstību.

Vecāki, jautāti, kas vislabāk motivē bērnus lasīt, 45% gadījumu izceļ interesi par konkrētu tēmu - tā ir individuāla katram bērnam un spēlē izšķirošu lomu. Svarīgs ir arī vecāku un skolotāju paraugs (22%), ārējie motivatori, piemēram, atalgojums vai cits stimuls (20%), un bērnu iemīļoti varoņi vai pasaku tēli, kas rosina vēlmi lasīt (19%).

Kādi resursi varētu palīdzēt uzlabot bērnu lasītprasmi? Gandrīz puse vecāku (49%) uzskata, ka nepieciešami īpaši pasākumi un aktivitātes, kas mudinātu bērnus vairāk interesēties par lasīšanu. Papildus tam 37% vecāku kā būtisku faktoru izceļ vecumam atbilstošu grāmatu pieejamību mājās, savukārt 32% uzskata, ka nozīmīgs atbalsta rīks, kas atvieglotu lasītprasmes apguvi, būtu viegli un ērti pieejamas darba lapas un uzdevumi.

Latvijā

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) kopā ar sadarbības partneriem nosūtījusi oficiālu vēstuli Valsts prezidentam Edgaram Rinkēvičam, aicinot nepieļaut atteikšanos no obligātā centralizētā eksāmena fizikā, ķīmijā, bioloģijā un dabaszinātnēs, aģentūru LETA informēja LDDK pārstāvji.

Svarīgākais