Iedzīvotāju apmierinātība ar dzīvi Jūrmalā sasniegusi pēdējo 25 gadu augstāko līmeni

© Dmitrijs Suļžics/MN

Iedzīvotāju apmierinātība ar dzīvi Jūrmalā turpina pieaugt, sasniedzot augstāko vērtējumu pēdējo 25 gadu laikā, atsaucoties uz Sabiedriskās domas pētījumu centra "SKDS" veikto aptauju, aģentūru LETA informēja pilsētas pašvaldībā.

Pašvaldība reizi divos gados veic iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu jūrmalnieku viedokli un ieteikumus par būtiskākajām pašvaldības darbības jomām un pakalpojumiem. Iedzīvotāju vērtējums pašvaldībai ir būtisks, lai izvērtētu pašvaldības pakalpojumus un noteiktu veicamo darbu prioritātes atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām.

2024.gada jūnijā un jūlijā veiktajā aptaujā vairākums iedzīvotāju - 90% - norādīja, ka kopumā ir apmierināti ar dzīvi Jūrmalā. Dzīve Jūrmalā neapmierina 6% aptaujāto. Salīdzinot pēdējos gados veikto aptauju datus, iedzīvotāju apmierinātība ar dzīvi Jūrmalā turpina pieaugt.

Kā galvenos iemeslus apmierinātībai ar dzīvi Jūrmalā iedzīvotāji visbiežāk min apkārtējo vidi, dabu, klimatu, vides labiekārtotību, tostarp tīrību, kārtību un infrastruktūru pilsētā, kā arī atzinīgi tika vērtēts Jūrmalas domes un pašvaldības darbs. Kā pašvaldības labākos paveiktos darbus pēdējo trīs gadu laikā jūrmalnieki visbiežāk ir minējuši ar sociālo jomu saistītas aktivitātes, tostarp bezmaksas sabiedrisko transportu, palīdzību ģimenēm ar bērniem un atbalstu vecāka gadagājuma cilvēkiem, kā arī atzinīgi novērtējuši pilsētas labiekārtošanu.

Kā svarīgākie darbi, kuriem pašvaldībai būtu jāpievērš uzmanība, tika minēti ar pilsētas labiekārtošanu saistītie jautājumi - ielu un ietvju remonti, dzelzceļa pāreju uzlabošana, pludmales un peldvietu labiekārtošana, pamesto ēku un graustu sakārtošana.

Aptaujā iedzīvotāji arī novērtēja savu apmierinātību ar pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem un sadzīves jomām. Visbiežāk jūrmalnieki izrādīja apmierinātību ar bezmaksas vilcienu deklarētajiem iedzīvotājiem, ar parku, skvēru, zaļo zonu uzturēšanu un pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību. Vairāk nekā 80% aptaujāto iedzīvotāju bija apmierināti ar tīrību pilsētā, ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, kultūras dzīves un izklaides iespējām, sabiedrisko kārtību un drošību, kultūras iestāžu infrastruktūru Jūrmalā, pilsētas apgaismojumu.

Vērtējot sporta dzīvi Jūrmalā, 75% bija apmierināti ar iedzīvotāju veselīga dzīvesveida un sporta nodarbību pieejamību, 73% - ar sporta infrastruktūru Jūrmalā, bet 45% - ar tās pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Vērojams, ka 2024.gadā lielākā daļa jomu ir vērtētas atzinīgāk nekā pirms diviem gadiem.

Ar izglītības kvalitāti Jūrmalas izglītības iestādēs apmierināti ir 72% aptaujāto jūrmalnieku, kuru bērni iegūst pamata vai vidējo izglītību Jūrmalā. Vērtējot skolu un bērnudārzu uzturēšanu, vairāk nekā 80% no aptaujātajiem, kuru bērni iegūst pirmsskolas, pamata vai vidējo izglītību Jūrmalā, bija apmierināti ar šo jomu, 76% norādīja, ka Jūrmalā ir labas iespējas iegūt pamatizglītību, tāpat 76% - ka ir labas iespējas iegūt pirmsskolas izglītību. 73% respondentu atzinīgi vērtēja iespējas iegūt vispārējo vidējo izglītību, 71% - labas iespējas bērniem apmeklēt dažādas interešu izglītības nodarbības, bet 71% - iespējas bērniem iegūt profesionālās ievirzes izglītību. Šogad visus izglītības veidus jūrmalnieki ir novērtējuši atzinīgāk nekā pirms diviem gadiem.

Lūgti novērtēt pašvaldības iestāžu un struktūrvienību darbu, visatzinīgāk Jūrmalas iedzīvotāji novērtējuši pašvaldības Apmeklētāju apkalpošanas centru, SIA "Jūrmalas slimnīca", Jūrmalas muzeja un tā filiāļu, Jūrmalas Kultūras centra, SIA "Jūrmalas ūdens", Jūrmalas Centrālās bibliotēkas un tās filiāļu, pašvaldības SIA "Kauguru Veselības centrs" un Jūrmalas pašvaldības policijas darbu. Salīdzinājumā ar 2022.gadu šogad jūrmalnieku vērtējums ir atzinīgāks par visām pašvaldības iestādēm.

Iespējas sazināties ar pašvaldību un tās pārstāvjiem atzinīgi novērtējuši 68% iedzīvotāju, bet kritisku vērtējumu sniedza 6% aptaujāto.

Kā galveno informācijas avotu par Jūrmalas pašvaldības darbību jūrmalnieki ir atzinuši pašvaldības informatīvo izdevumu "Jūrmalas Avīze" - 85%. Nedaudz vairāk nekā puse aptaujāto informācijas iegūšanai izmanto Jūrmalas pašvaldības oficiālo tīmekļvietni. Arvien vairāk kā informācijas avoti tiek novērtēti Jūrmalas pašvaldības konti sociālajos tīklos "Facebook", "Instagram" un "X".

Jūrmalas iedzīvotāju aptauju, veicot tiešas intervijas dzīvesvietās, veica sabiedriskās domas pētījumu centrs "SKDS", 2024.gada jūnijā un jūlijā aptaujājot 804 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem visās pilsētas apkaimēs.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais