Vai pēc elektronisko biļešu reģistratoru pilnvērtīgas ieviešanas vilcienos paliks arī konduktori?

© Dmitrijs Suļžics/MN

Daļa pasažieru ir veiksmīgi apguvuši biļešu reģistratoru darbību jaunajos Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajos elektrovilcienus, aģentūrai LETA sacīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

Savukārt pārējiem pasažieriem, kuriem kaut kādu iemeslu dēļ nav izdevies pašiem reģistrēt biļeti, brauciena biļetes reģistrāciju nodrošina konduktors.

PV skaidroja, ka biļešu reģistratori ir ieviesti un darbojas visos jaunajos elektrovilcienos. Vienlaikus pārejas periodā, kas varētu ilgt līdz gada beigām, visu pasažieru biļetes vilcienos papildus pārbaudīs arī konduktori, pārliecinoties, vai pasažieri ir apguvuši jauno biļešu reģistrēšanas kārtību.

Nepieciešamības gadījumā konduktori paskaidro, kā reģistratori darbojas un palīdz biļeti reģistrēt.

Biežākie iemesli, kāpēc biļešu reģistrācija var neizdoties, ir biļetes pietuvināšana reģistratora digitālajam ekrānam, nevis optiskajam sensoram, kas izvietots ierīces labajā sānā. Tāpat biļešu reģistrācija var neizdoties, ja biļetes attālums tiek strauji mainīts, tuvinot to sensoram un veicot reģistrēšanu, kā arī papīra biļetes saburzīšana pirms biļetes reģistrēšanas.

Tāpat neliela aizķeršanās novērota ar e-biļešu reģistrēšanu, jo atsevišķos brīžos nepieciešams nedaudz ilgāks laiks, lai informācija par e-biļeti pēc tās iegādes parādītos reģistratoru sistēmā un varētu notikt veiksmīga e-biļetes reģistrācija.

PV skaidroja, kas tas ir daļēji saistīts ar datu pārnesei nepieciešamā interneta pārklājuma noturību, piebilstot, ka elektrovilcieni pārvietojas ne tikai Rīgas teritorijā, bet arī ārpus pilsētām un apdzīvotām vietām, kur ne visur interneta pārklājums ir vienlīdz stabils.

Patlaban kopā ar reģistratoru sistēmas izstrādātāju un citām iesaistītajām pusēm, tostarp interneta pakalpojumu nodrošinātājiem, PV strādā, lai paātrinātu informācijas par e-biļetēm pārneses laiku uz reģistratoru sistēmu.

Paredzēts, ka arī pēc pārejas perioda beigām, kad pasažieri būs apguvuši jauno biļešu reģistrēšanas kārtību, konduktori vilcienos paliks. Samazinoties biļešu reģistrēšanas funkcijai, plānots, ka konduktori nodrošinās visaptverošāka atbalsta servisa sniegšanu pasažieriem, piemēram, informēs par stacijām, palīdzēs risināt ar komfortu un drošību saistītus jautājumus. Tāpat konduktori izlases veidā turpinās veikt arī biļešu kontroli.

Svarīgākais