Valsts kanceleja (VK) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) līdz 18.oktobrim pagarinājusi pieteikšanos konkursam uz VAS "Latvijas pasts" padomes locekļa amatu ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā, liecina informācija Valsts kapitālsabiedrību pārvaldības mājaslapā.
Kā āģentūru LETA informēja VK Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Pavlova, pretendentu nominācijas komisija, izvērtējot pirmajā pieteikumu iesniegšanas termiņā iesūtītos dokumentus, secinājusi, ka sākotnējā termiņā nebija pieteicies pietiekams kandidātu skaits ar atbilstošu kvalifikāciju, kas nodrošinātu pietiekamu konkurenci konkursa veikšanai un tādēļ būtu nepieciešams ļaut pieteikties plašākām kandidātu lokam.
Iepriekš VK vēstīja, ka uz šo amatu bija pieteikušies astoņi pretendenti.
Augustā izsludinātais konkurss ir uz trim padomes locekļu amatiem. Pirmais - ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā, otrais - ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā. Savukārt trešais vakantais padomes locekļa amats ir ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā.
Mēneša atlīdzība pirms nodokļu nomaksas padomes loceklim paredzēta 2197 eiro, bet padomes priekšsēdētājam - 2453 eiro.
Padomes locekļa amata kandidātiem kā obligātā minimālā prasība izvirzīta darba pieredze, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā un kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā, kā arī kandidātiem jābūt vismaz triju gadu pieredzei vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā vai vismaz divu gadu pieredzei vidējas vai lielas kapitālsabiedrības padomes locekļa amatā, vai kandidātiem jābūt vismaz triju gadu pieredzei vadošā amatā valsts vai pašvaldības iestādē, kas atbildīga par transporta nozares politikas veidošanu vai īstenošanu pasta pakalpojumu sniegšanas jomā.
Tāpat kandidātiem jābūt augstākajai akadēmiskajai vai otrā līmeņa profesionālajai augstākajai izglītībai atbilstoši kompetences jomai - finansēs, ekonomikā, vadībzinībās, tiesību zinātnē, inženierzinātnē vai citā pielīdzināmā jomā. Līdztekus kandidātiem jābūt valsts valodas prasmēm C1 līmenī un angļu valodas prasmēm ne zemākām par B2 līmeni, jābūt nevainojamai reputācijai, kā arī jāatbilst citām prasībām.
Padomes loceklim ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā obligāta vismaz pusotra gada darba pieredze, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā, jautājumos, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu, un vismaz triju gadu pieredze, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā, kā arī zināšanas un izpratne transporta un loģistikas jomā.
Līdztekus VK norāda, ka padomes locekļa amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas tādas vadības kompetences kā stratēģiskais redzējums, orientācija uz attīstību, plānošana un organizēšana, lēmumu pieņemšana un atbildība, pozitīvu attiecību veidošana un uzturēšana. Kā būtiskas kompetences izvirzītas arī orientācija uz attīstību un stratēģiskais redzējums. Vadības kompetences tiks vērtētas konkursa pēdējā kārtā.
Pieteikties konkursam var līdz 18.oktobrim.
Jau ziņots, ka amata konkurss uz trim "Latvijas pasta" padomes locekļu amatiem tika izsludināts 15.augustā, un tas norisināsies trīs kārtās. Konkursa pirmajā kārtā nominācijas komisija izvērtēs iesniegtos dokumentus un pretendentu atbilstību obligātajām prasībām.
Konkursa otrajā kārtā paredzētas pretendentu intervijas, kuru laikā konkursa dalībnieki nominācijas komisijai prezentēs savu stratēģisko redzējumu par "Latvijas pasta" galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniegs ieskatu svarīgākajās prioritātēs un izklāstīs priekšlikumus to īstenošanai.
Uz konkursa trešo kārtu izvirzītie pretendenti tiks vērtēti, pārbaudot viņu vadības kompetences - stratēģisko redzējumu, orientāciju uz attīstību, plānošanu un organizēšanu, lēmumu pieņemšanu un atbildību, pozitīvu attiecību veidošanu un uzturēšanu.
Konkursa noslēgumā visaugstāko novērtējumu guvušie pretendenti tiks izvirzīti SM galīgā lēmuma pieņemšanai un kandidātu iecelšanai amatos.
Tāpat ziņots, ka padomes locekļa amatam ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā bija pieteikušies astoņi pretendenti. Padomes locekļa amatam ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā saņemti 12 pretendentu pieteikumi, savukārt padomes locekļa amatā ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā grib strādāt 29 pretendenti.
Daži konkursa pretendenti izvēlējās pieteikties uz vairākiem amatiem "Latvijas pasta" padomē, informēja VK.