Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" flotē Nākamā gada beigās būs 54 lidmašīnas, ceturtdien Rīgas Aviācijas forumā sacīja Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" izpilddirektors un prezidents Martins Gauss.
Viņš norādīja, ka lidsabiedrība līdz 2030.gadam "A220-300" floti vēlas palielināt līdz gandrīz 100 lidmašīnām, kamēr patlaban "airBaltic" flotē ir 48 "Airbus A220-300" lidmašīnas.
Tostarp nākamajā gadā būs lēnākā izaugsme, jo aviokompānijas flote palielināsies līdz kopumā 54 lidmašīnām, 2026.gada beigās flotē būs 66 lidmašīnas, 2027.gada beigās - 77, 2028.gada beigās - 84, bet 2029.gada beigās - 100.
"Mēs varam vienlaikus piedāvāt "airBaltic" klientiem jaunas lidmašīnas, kā arī paplašināt "airBaltic" tīklu Baltijā un tālāk, jo mēs nodrošināsim līdz 21 lidmašīnai Vācijas nacionālās aviokompānijas "Lufthansa" grupai nākamajiem trim gadiem, bet pēc šiem trim gadiem "airBaltic" jau būs aptuveni 80 lidmašīnu," teica Gauss.
Viņš arī minēja, ka nākamā gada sākumā "airBaltic" pasažieri lidmašīnās varētu sākt izmantot "SpaceX" interneta pieslēguma sistēmu "Starlink".
LETA jau ziņoja, ka ceturtdien konferenču centrā "ATTA Centrs" notiek Rīgas Aviācijas forums, kurā nozares eksperti spriež par aviācijas nozares izaicinājumiem un tendencēm Baltijā, Eiropā un pasaulē.
Rīgas Aviācijas forumu organizē Latvijas Aviācijas asociācija, kas ir brīvprātīga 2016.gadā dibināta aviācijas nozares uzņēmumu apvienība.
Tāpat ziņots, ka "airBaltic" pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022.gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
"airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.