Gandrīz piektā daļa iedzīvotāju dzied korī, dejo vai apmeklē domubiedru klubiņu, tātad piedalās kādā interešu grupā, savukārt 13,6% atzīst piederību kādai no reliģiskajām draudzēm.
Tas secināts tirgus un sociālo pētījumu centra "Latvijas fakti" martā veiktajā aptaujā.
Aptaujā arī noskaidrots, ka arodbiedrību biedri ir 9,5%, bet citās biedrībās līdzdarbojas 7,7% pētījuma dalībnieku.
Savukārt, vaicāti par ieguvumiem no dalības sabiedriskajās aktivitātēs, vairāk nekā ceturtā daļa minējuši lietderīgi pavadītu brīvo laiku un vispārējās labsajūtas paaugstināšanos. Tāpat 25,4 % aptaujas dalībnieku uzsvēruši, ka tiek pie jauniem kontaktiem, bet 20,7% – pie jaunas informācijas. 15,4% apguvuši jaunas prasmes un pilnveidojuši profesionālās iemaņas.
Vispazīstamākā nevalstiskā organizācija (NVO) valstī ir "Sarkanais Krusts", kuru nosaucis katrs trešais aptaujas dalībnieks. 13% kā populārākās NVO minēja pensionāru biedrības, 11,2% – arodbiedrības, 10,8% – reliģiskās kopienas jeb baznīcas. Vēl pazīstamāko NVO vidū ir portāls www.ziedot.lv, "Delna" un "Glābiet bērnus!".
Runājot par NVO darbību, 69% aptaujāto kā nozīmīgāko šo organizāciju darbības jomu minēja labdarību, 52,9% – brīvā laika pavadīšanas iespēju nodrošināšanu, 48% – informācijas sniegšanu, bet 43% – zināšanu un prasmju papildināšanu.
Latvijā darbojas 13 tūkstoši NVO, taču tiek uzskatīts, ka to ietekme uz politisko, ekonomisko un sociālo attīstību valstī varētu būt jūtamāka. Tāpēc nevalstiskajās organizācijās derētu iesaistīties vēl lielākam cilvēku skaitam. Pētījumā arī noskaidrots, ka interesanti pasākumi spētu biedrībām un nodibinājumiem piesaistīt 36,8% no aptaujātajiem, bet 26,4% darbotos NVO, ja varētu tur apgūt papildu prasmes. Iespēja palīdzēt citiem cilvēkiem vai savai kopienai motivētu iesaistīties 23% aptaujas dalībnieku. Savukārt ceturtā daļa teic, ka darbotos NVO, ja būtu vairāk brīva laika, un 21,3% – ja ģimenē būtu vairāk naudas.
Tikai 15,3% domā, ka viņi spēj ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesu Latvijā.