“airBaltic” un “SmartLynx” lidojumu plāni tiek mainīti - PTAC informē par pasažieru tiesībām reisa atcelšanas gadījumā

© Dmitrijs Suļžics/MN

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) informē, ka saistībā ar bažām par militārā konflikta eskalāciju Tuvajos Austrumos vairākas aviokompānijas, tajā skaitā Latvijas aviokompānijas “airBaltic” un “SmartLynx”, maina lidojumu plānus.

PTAC informē, ka saistībā ar bažām par militārā konflikta eskalāciju Tuvajos Austrumos vairākas aviokompānijas, tajā skaitā Latvijas aviokompānijas “airBaltic” un “SmartLynx”, maina lidojumu plānus.
Bažījoties par situācijas eskalāciju Tuvajos Austrumos, par reisu atcelšanu un vairāku reisu lidojumu maršrutu maiņu, izvairoties no Irānas un Irākas gaisa telpu šķērsošanas, paziņojušas daudzas pasaules aviokompānijas.
Arī Latvijas Republikas Ārlietu ministrija atkārtoti aicinājusi Latvijas valstspiederīgos neceļot uz Izraēlu. Izraēlā esošos Latvijas valstspiederīgos ministrija aicina sekot situācijas attīstībai un vietējo drošības dienestu rekomendācijām.

Ja gadījumā esat rezervējis avioreisa biļeti uz kādu no minētajām valstīm un ir atcelts lidojums, PTAC aicina iepazīties ar aviopasažieru tiesībām šajā gadījumā.


Ar reisa atcelšanu saprot tāda lidojuma neveikšanu, kurš ir bijis iepriekš ieplānots un uz kuru ir rezervēta vieta.

Reisa atcelšanas gadījumā attiecīgajiem pasažieriem ir šādas tiesības:

  • septiņu dienu laikā saņemt biļetes atlīdzinājumu (un attiecīgā gadījumā atpakaļceļa lidojumu uz sākotnējo izlidošanas vietu),
  • vai mainīt maršrutu līdz to galamērķim.

Ja pasažieris ir izvēlējies maršruta maiņu, aviokompānijai pasažierim bez maksas jānodrošina alternatīvs reiss galamērķa sasniegšanai pēc iespējas agrāk. Alternatīvā reisa gaidīšanas periodā (ja gaidīšanas periods ir 2 stundas vai ilgāk), aviokompānijai pasažierim jānodrošina aprūpe:

  • ēdināšana un atspirdzinājumi, iespēja bez maksas veikt divus tālruņa zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai divas e-pasta vēstules (samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku);
  • ja jaunā reisa izlidošana ir vismaz dienu pēc atceltā reisa izlidošanas - aviokompānijai pasažierim jānodrošina izmitināšana viesnīcā un transports līdz viesnīcai.


Pasažierim ir tiesības saņemt arī naudas kompensāciju, kuras apmēri ir šādi:


250 EUR par visiem lidojumiem 1500 kilometru vai mazākā attālumā;
400 EUR par visiem lidojumiem ES iekšienē vairāk nekā 1500 kilometru attālumā un par visiem citiem lidojumiem 1500 līdz 3500 kilometru attālumā;
600 EUR par visiem lidojumiem, uz ko neattiecas iepriekšējie punkti.

Aviokompānijai nebūs jāizmaksā kompensācija, ja:

  1. reiss ir atcelts ārkārtēju iemeslu dēļ (apstākļi, no kuriem aviokompānija nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus, piemēram, nepiemēroti meteoroloģiskie apstākļi u.c.);
  2. aviokompānija ir informējusi pasažieri par reisa atcelšanu vairāk nekā 2 nedēļas pirms plānotā lidojuma datuma;
  3. aviokompānija ir informējusi par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, tomēr piedāvātais alternatīvais reiss ir tajā pašā maršrutā un ar līdzīgu grafiku kā sākotnējam reisam. Tabulā redzams apkopojums, kuros gadījumos pasažieris nav tiesīgs saņemt kompensāciju:

Ekrānšāviņš

Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja lidojums tiek atcelts drošības situācijas saspīlējuma dēļ, patērētājam netiks izmaksāta papildu kompensācija, taču biļetes cena tiks kompensēta.

Svarīgākais