Abāšins skaidro, kāda veida apdrošināšanas polisēs nav paredzēts izmaksāt atlīdzību par nokrišņu iekļūšanu telpās

© unsplash.com

Šaurāka seguma jeb pamata nekustamā īpašuma apdrošināšanas polisēs nokrišņu iekļūšana telpās caur logiem, durvīm, jumtiem, pamatiem, ārsienām, kā arī pārplūstot ūdens vai kanalizācijas savākšanas sistēmām, visbiežāk ir izņēmums un neietilpst segumā, aģentūrai LETA skaidroja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) prezidents Jānis Abāšins.

Tomēr vairāku apdrošināšanas kompāniju plašākā seguma polisēs lietusgāžu plūdu risks ir iekļauts un tiks kompensēts. Ja īpašums nav apdrošināts pret šo risku, tad arī atlīdzības izmaksai nav pamata, ja vien apdrošinātājs neizlemj nākt klientam pretī, uzsvēra Abāšins.

LAA prezidents skaidroja, ka īpašuma apdrošināšanu iespējams iegādāties ar šaurāku vai plašāku segumu jeb riskiem. Lai izlemtu, pret kādiem riskiem apdrošināt īpašumu, vēlams salīdzināt dažādu apdrošinātāju īpašuma apdrošināšanas noteikumus vai vismaz - apdrošināšanas produkta informācijas dokumentu (APID). Vienotu standartu produktu aprakstos nav, un katrs apdrošinātājs pakalpojumus apraksta un pozicionē pēc saviem ieskatiem.

Savukārt apdrošināšanas kompānijām būtu ieteicams vairāk izskaidrot klientiem, pret kādiem riskiem polise paredz segumu, lai mazāk būtu gadījumu, kad klienti nopērk "kaķi maisā", pauda Abāšins. Tāpat LAA klientiem iesaka droši uzdot visus interesējošos jautājumus apdrošinātājam, kā arī iegādāties nevis tikai minimālo polisi "ķeksītim", bet rūpīgi apsvērt, kādi riski ir aktuāli.

LAA iesaka, iegādājoties apdrošināšanas polisi, vienmēr rūpīgi iepazīties vismaz ar APID, polises noteikumiem un plānoto segumu un pirms līguma noslēgšanas detalizēti izrunāt ar apdrošinātāju polises segtos riskus un citas detaļas.

Ja noticis apdrošināšanas gadījums un apdrošinātājs rakstiski atsaka izmaksu, tad būtu jāsazinās ar apdrošinātāju un mutiski jāizrunā konkrētā situācija. Iespējams, ka apdrošinātāja rīcībā nav bijusi pilna informācija par gadījumu, detaļas. To var darīt arī rakstiski, bet mutiski parasti ir ātrāk, pauda Abāšins.

Ja arī tad netiek panākts klientu apmierinošs risinājums un klienta ieskatā apdrošinātāja atteikums nav pamatots, klientam ir tiesības vērsties pie LAA ombuda, iesniedzot sūdzību "www.laa.lv/ombuds/". Ja arī ombuda sniegtais situācijas vērtējums klientu neapmierina, strīds ar apdrošinātāju jārisina Latvijas likumdošanā noteiktajā kārtībā jeb tiesā.