Pilnā apmērā elektrovilcienu kustība vēl nav atsākta

© Dmitrijs Suļžics/MN

Pilnā apmērā elektrovilcienu kustību varēs atsākt tuvākajās dienās, aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

LDz norādīja, ka otrdienas pēcpusdienā daļēji atjaunota vilcienu kustība posmā Dubulti-Tukums 2, kur atsevišķus reisus izpildīs ar dīzeļvilcieniem.

Šajā posmā vienlaikus turpinās darbi elektrovilcienu kustības atjaunošanai. Vispirms plānots pabeigt bojājumu novēršanu posmā Dubulti-Sloka, pēc tam - Sloka-Tukums 2.

LDz pārstāvji skaidroja, ka pirmdien plkst.10 no rīta pasažieru vilcieni nekursēja posmā Rīga-Tukums, bet līdz plkst.11.45 bija atjaunota vilcienu kustība posmā Zasulauks-Dubulti, plkst.17 vilcienu kustībai atvēra posmu Rīga-Zasulauks, bet plkst.22.30 daļēji atjaunoja kustību posmā Dubulti-Sloka, kur pa vienu sliežu ceļu no šī rīta kursē dīzeļvilciens.

Uzņēmumā norāda, ka vētra un lietusgāzes radīja ievērojamus bojājumus dzelzceļa infrastruktūrā, un Tukuma līnija bija viena no visbūtiskāk skartajām līnijām, īpaši lieli postījumi bija radīti posmā starp Dubultiem un Tukumu, kur vētras laikā, sākot no 29.jūlija vakara, uz dzelzceļa sliedēm un kontakttīkliem krita neskaitāmi koki un stihija turpinājās visas nakts un nākamās dienas garumā.

Vētras seku likvidācijā tika iesaistīti LDz darbinieki no visiem Latvijas reģioniem. Darbus un iespēju pilna apmērā atjaunot vilcienu satiksmi pirmdien apgrūtināja gan tas, ka jau novērstajiem postījumiem pievienojās jauni, gan arī dzelzceļa līnijā esošie vilcieni, kuru kustību bija bloķējuši šķēršļi uz infrastruktūras, skaidroja LDz.

Tostarp vētras sekas gan Tukuma, gan Jelgavas līnijā bija ne tikai uz infrastruktūras krituši koki, kas bija jānovāc, bet arī bojāts kontakttīkls, kontakttīkla balsti un citas infrastruktūras sastāvdaļas, kas jānomaina, norādīja uzņēmumā.

LDz atzīmēja, ka nopietni postījumi vētras laikā infrastruktūrai tika nodarīti arī posmā Olaine-Jelgava un darbi paralēli notika arī šajā līnijā, kur pirmdien ap plkst.22.30 elektrovilcienu kustībai atvēra vienu sliežu ceļu, tādējādi atjaunojot elektrovilcienu satiksmi šajā pasažieru līnijā.

Situācijās, kad bojājumi ir jānovērš vairākās vietās vienlaikus, pieejamos cilvēkresursus un tehniskos resursus novirza uz prioritārajām vietām, darbus veicot tā, lai vilcienu kustību pasažieru līnijās sākotnēji varētu atsākt vismaz daļēji, un, darbus turpinot, atvērt jau nākamos posmus.

Komentējot koku apzāģēšanu ap sliežu ceļiem, lai ātrāk risinātu šādas situācijas, LDz vērsa uzmanību, ka uzņēmuma īpašumā ir dzelzceļa nodalījuma josla, kas ir vidēji 25 metrus plata josla gar dzelzceļa sliedēm, un LDz regulāri veic darbus, zāģējot un apzāģējot kokus, to zarus un krūmus.

Savukārt tālāk no sliedēm īpašumi pieder gan privātpersonām, gan uzņēmumiem, gan pašvaldībām un šie īpašumi ir jāapsaimnieko saskaņā ar Aizsargjoslu likumu. No vētras laikā uz dzelzceļa infrastruktūras kritušajiem kokiem neviens neatrādās LDz īpašumā, piebilda uzņēmumā.

LETA jau vēstīja, ka otrdien AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārvadājumus daļā Tukuma līnijas veic ar dīzeļvilcieniem un autobusiem, savukārt Jelgavas līnijā elektrovilcieni kursē pa vienu sliežu ceļu.

Tāpat ziņots, ka Latviju svētdien un pirmdien šķērsoja aktīvs ciklons, nesot ekstremāli stipru, ilgstošu lietu, un spēcīgas vēja brāzmas, kas lauza kokus un bojāja elektrolīnijas.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais