Konkursā par bezemisiju dzelzceļa infrastruktūras būvniecību iesniegta sūdzība

© Kaspars Krafts/f64

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) konkursā par bezemisiju dzelzceļa infrastruktūras būvniecību iesniegta sūdzība, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzību iesniegusi AS "BMGS". Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS) liecina, ka konkursa paredzamā līgumcena ir 71 miljons eiro, savukārt līguma izpildes vieta ir dzelzceļa līnijā Zemitāni-Garkalne.

Tostarp būvdarbi paredzēti Zemitānos (savienojums ar esošo sistēmu), Zemitāni-Čiekurkalns, Čiekurkalns (pirmais līdz trešais ceļš), Čiekurkalns-Jugla, Jugla (pirmais līdz ceturtais ceļš), Jugla-Garkalne no Juglas līdz Berģu kalnam, kā arī no Berģu kalna līdz Garkalnei un Garkalnē (pirmais, otrais un ceturtais ceļš). Tāpat paredzēts jauns sekcionēšanas postenis - "KSP Jugla", vilces apakšstacijas izbūve Garkalnes stacijā ar pieslēgšanu pie ST tīkliem, kā arī projektēšana un autoruzraudzība.

Vispārīgs darbu apraksts noteikts iepirkuma nolikumā "Pasūtītāja prasības", kas ir ierobežotas pieejamības.

Atbilstoši prasībām pretendenti varēs iesniegt vienu vai divus piedāvājumu variantus. Pirmais variants paredz darbus izpildīt 500 dienu laikā, bet ne ilgāk kā līdz 2026.gada 30.aprīlim, bet otrais - 1600 dienās, bet ne ilgāk kā līdz 2027.gada 30.decembrim.

Pretendenti piedāvājumus var iesniegt līdz 2024.gada 15.augustam.

LETA jau ziņoja, ka pērn aprīlī valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos Ministru kabineta noteikumus, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Atveseļošanas fonda (AF) investīciju bezemisiju dzelzceļa infrastruktūras attīstībai un tās integrēšanai kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

AF investīcijas paredzētas dzelzceļa līniju Rīga-Zemitāni un Rīga-Priedaine modernizācijai un līnijas Zasulauks-Bolderāja attīstībai, lai nodrošinātu bezemisiju elektrovilcienu kustību un labāku dzelzceļa pasažieru transporta integrāciju kopējā Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā.

Atbilstoši SM sagatavotajiem noteikumiem AF finansējums 72,7 miljonu eiro apjomā tiks piešķirts LDz, kas līdz 2026.gada 31.martam izveidos elektrificētu dzelzceļa līniju un modernizēs esošās dzelzceļa līnijas 81 kilometra garumā.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pērn bija 263,529 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2022.gadā, taču koncerns cieta 3,231 miljona eiro zaudējumus.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.

Svarīgākais