Četri biežākie auto avāriju iemesli Latvijā ir neatbilstoša ātruma izvēle, neuzmanība, manevrēšanas noteikumu neievērošana, pietiekamas distances neievērošana.
Katru gadu Valsts tiesu ekspertīžu birojs (VTEB) vidēji veic 725 autotehniskās ekspertīzes par strīdīgām un neskaidrām avārijām, tostarp analizējot transportlīdzekļu tehnisko stāvokli - secināts, ka bez jau iepriekš nosauktajiem nodilušas riepas, laikus neapkopta bremžu sistēma un dažādi “tautas tūninga” elementi arī ir viens no traģisko negadījumu galvenajiem iemesliem ceļu satiksmē.
Nesen TV24 notika diskusija "Cilvēks. Ceļš. Drošība", kurā izteicās arī satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
"Mēs strādājam gan pie īstermiņa - nekavējošiem pasākumiem, gan vidēja un ilgtermiņa pasākumiem. Latvija ir viena no retajām valstīm, kurā nav naudas sods par pirmo pārkāpto kilometru. Ir tikai brīdinājums. Latvijā tikai 29% šoferu ievēro braukšanas ātruma ierobežojumus (to pierāda pētījums), tad skaidrs, ka tā ir problēma. Tam ir tieša kolerācija [ar notikušām avārijām] - ja ātrums nav izraisošais, tad noteikti viens no faktoriem, kas izraisa smagas avārijas," norāda K. Briškens.
Viņš runā, ka nepieciešams radaru infrastruktūru iedarbināt pilnā jaudā, tātad arī arī viena līdz 10 kilometru pārsniegtā ātruma diapazonā. "Jo radars jau nesūta brīdinājumu, bet naudas sodu. Lai mēģinātu samazināt sistēmas vidējo ātrumu, ir svarīgi, lai ir šī monetārā motivācija šoferiem - lai viņi automātiski neierēķina, ka līdz 10 kilometriem jau ātrumu var pārsniegt. Pirmie 10% ir bez maksas, tātad mierīgi varam braukt uz 64 kilometriem stundā atļauto 50 vietā. Tā nevar būt. Atļautais ātrums ir atļautais ātrums - tas nav minimālais vai rekomendētais ātrums."