IUB aizliedzis ATD slēgt līgumu par sabiedriskā transporta pārvadājumiem Cēsu, Limbažu un Siguldas apkārtnēs

© Kaspars Krafts/f64

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis Autotransporta direkcijai (ATD) bez nepieciešamo grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu konkursā par reģionālajiem sabiedriskā transporta pārvadājumiem divās tīkla daļās jeb lotēs - "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda", liecina IUB publiskotā informācija.

Šādu lēmumu IUB pieņēmis, izskatot Lietuvas uzņēmuma "Transrevis" un AS "Liepājas autobusu parks" sūdzības.

"Transrevis" sūdzībā norādīja, ka iepirkuma līgumā noteiktais pakalpojuma sākšanas termiņš - 2024.gada 1.jūlijā - ir konkurenci ierobežojošs un neatbilst noteiktajiem iepirkumu procedūras mērķiem. Uzņēmumā atzīmē, ka pretendentiem, lai sagatavotu konkurētspējīgu piedāvājumu lotē "Cēsis", ir nepieciešami vairāk nekā 44 autobusi, bet lotē "Limbaži, Sigulda" vairāk nekā 46 autobusi.

Tādējādi "Transrevis" norādīja, ka, izņemot pašlaik esošo pakalpojuma sniedzēju, kurš patlaban nodrošina pakalpojumus konkursa lotēs, citiem tirgū esošajiem pārvadātājiem nav īpašumā tāds skaits brīvi pieejamu autobusu, kas jau netiek izmantoti citu līgumu izpildē un kurus varētu iesaistīt konkursa līgumu izpildē.

Vienlaikus "Liepājas autobusu parks" uzsvēra, ka ATD ir noteicis nepamatoti īsu piedāvājuma iesniegšanas termiņu, neņemot vērā iepirkuma līguma sarežģītības pakāpi un laiku, kāds nepieciešams piedāvājumu sagatavošanai. "Liepājas autobusu parks" vērsa uzmanību, ka piedāvājuma sagatavošanai pasūtītājs ir paredzējis 21 dienu, kas nav pietiekošs konkursa piedāvājuma sagatavošanai.

Tostarp "Liepājas autobusu parks" sūdzībā atzīmēja, ka pasūtītājam kopš 2023.gada 30.maija bija zināms, lai nodrošinātu pakalpojumu nepārtrauktību maršruta tīkla daļās, uz kurām ir izsludināts konkurss 2024.gada 2.maijā, būs jāveic publiska iepirkuma procedūra, un tā bija jāorganizē savlaicīgi. Taču ATD ir izvēlējies konkursu izsludināt faktiski pēdējā brīdī pirms esošo līgumu darbības beigām.

Savukārt no ATD rakstveida paskaidrojumiem secināms, ka direkcija abas sūdzības uzskata par nepamatotām. ATD iesniegumā norādīja, ka pasūtītājs, nosakot piedāvājumu iesniegšanas termiņu konkursā, ir vadījies no situācijas, kāda bija izveidojusies uz konkursa izsludināšanas dienu.

Proti, 2024.gada 30.jūnijā beidzas pasažieru pārvadājumu ar autobusiem līgums ar esošo pārvadātāju, kuru noslēdza uz tiešā piešķīruma pamata, līdz ar to, lai iespējami samazinātu risku, ka pakalpojuma nodrošināšana konkursā minētajās lotēs pēc minētā datuma netiek nodrošināta, piedāvājumu iesniegšanai noteica saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu.

Vienlaikus iesniegumu izskatīšanas sēdē ATD pārstāvji paskaidroja, ka patlaban pakalpojumu sākšanas termiņu plānots noteikt 2025.gada 1.janvārī.

Tādējādi, ievērojot minēto, kā arī to, ka pasūtītāja pārstāvji iesniegumu izskatīšanas sēdē norādīja, ka pakalpojuma sākšanas termiņu ir plānots būtiski pagarināt, nosakot piecu līdz sešu mēnešu periodu, bet iesniegumu izskatīšanas sēdes dienā šādi grozījumi vēl nebija veikti, komisija nolēma, ka norādītais pakalpojuma sākšanas datums - 2024.gada 1.jūlijs - ir atceļams.

IUB nolēma aizliegt ATD bez attiecīgu grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt līgumu.

Vienlaikus attiecīgajā iepirkumā sūdzības iesniedza arī SIA "Gulbenes autobuss" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss". "Gulbenes autobusa" sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts, bet "Latvijas sabiedriskais autobuss" sūdzību ir atsaucis.

Iepriekš ATD valdes priekšsēdētājs Dins Merirands aģentūrai LETA norādīja, ka pastāvīgu līgumu par pasažieru pārvadājumiem tīkla daļās jeb lotēs "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda" līdz šā gada 1.jūlijam, kad noslēgsies īstermiņa līgums ar līdzšinējo pārvadātāju AS "Cata", ne juridiski, ne arī tehniski nav iespējams noslēgt.

Viņš minēja, ka līdz ar to ATD ir sagatavojusi ziņojumu Sabiedriskā transporta padomei, kurā piedāvās lemt par to, kā nodrošināt pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību, piesaistot pārvadātāju sarunu procedūrā.

LETA jau vēstīja, ka ATD ir izsludinājusi iepirkumu par reģionālajiem sabiedriskā transporta pārvadājumiem divās tīkla daļās jeb lotēs - "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda". Iepirkums ir sadalīts divās daļās, tādējādi pretendents katrā maršrutu tīkla daļā ir tiesīgs iesniegt vienu neatkarīgi sagatavotu piedāvājumu.

Plānotā iepirkuma līgumcena ir līdz 28,838 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Tostarp pārvadājumiem Cēsu apkārtnē paredzamā līgumcena ir 13,116 miljoni eiro, bet Siguldas un Limbažu apkārtnē - 15,722 miljoni eiro.

Atbilstoši iepirkuma līgumam izpildes termiņš ir 36 mēneši. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš patlaban noteikts šī gada 7.jūlijā.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

  • Publicēta: 27.06.2024 14:46
  • Laura Luīze Dumbre, LETA

Latvijā

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 6,393 miljoni eiro, kas ir par 49,1% vairāk nekā pērn deviņos mēnešos, bet uzņēmuma zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 44 783 eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Svarīgākais