Teju uz pusi samazinās nozīmīga transporta operatora apgrozījums

© Mārtiņš Zilgalvis / F64

Dzelzceļa transporta operatora AS "Baltijas tranzīta serviss" apgrozījums pērn bija 7,686 miljoni eiro, kas ir par 49,1% mazāk nekā 2022.gadā, bet uzņēmuma zaudējumi pieauga par 21,9% - līdz 19,676 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka "Baltijas tranzīta servisa" pārvadāto kravu apjoms pērn bija 0,9 miljoni tonnu, kas ir 2,2 reizes mazāk nekā 2022.gadā, kad tika pārvadāti divi miljoni tonnu kravu.

Uzņēmuma ieņēmumu kritumu vadība skaidro ar pasaules ģeopolitisko situāciju, karu Ukrainā un ieviestajām dažāda veida sankcijām, kas rezultējies straujā klientu tranzītkravu plūsmas kritumā. Savukārt "Baltijas tranzīta servisa" pagājušā gada zaudējumi galvenokārt saistīti ar nemateriālās vērtības norakstīšanu.

Ziņojumā teikts, ka šī gada 12.aprīlī uzņēmuma pamatkapitāls tika samazināts par 23,35 miljoniem eiro - līdz 45,65 miljoniem eiro, sedzot iepriekšējo gadu zaudējumus 21,752 miljonu eiro apmērā, kā arī veicot ieguldījuma daļēja atmaksāšanu 1,598 miljonu eiro apmērā.

"Baltijas tranzīta servisa" vadība norāda, ka nākotnē galvenais uzdevums ir tehniski un tehnoloģiski nodrošināt pārvadājumu apjomu, kas būtu ne mazāks par trīs miljoniem tonnu gadā.

"Baltijas tranzīta serviss" 2022.gadā strādāja ar 15,09 miljonu eiro apgrozījumu un 16,144 miljonu eiro zaudējumiem.

Uzņēmums reģistrēts 1999.gadā, un tā pamatkapitāls ir 45,65 miljoni eiro. 80% "Baltijas tranzīta servisa" daļu pieder AS "Riga Port Group", kas pastiprināti pieder Saeimas deputāta Aināra Šlesera (LPV) un ekspolitiķa Andra Šķēles ģimenēm, bet 20% "Baltijas tranzīta servisa" daļu pieder SIA "Loco Rail & Cargo", kas pastiprināti pieder Kiprā reģistrētajam "Damoro Holdings Limited".

Svarīgākais