Iespējams, ārvalstniekiem Latvijā būs jādeklarē trešajā valstī reģistrētu transportlīdzekli

© Mārtiņš Zilgalvis/f64

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien pirmajam lasījumam Saeimā konceptuāli atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz noteikt pienākumu ārvalstniekiem deklarēt trešajā valstī reģistrēta transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē Latvijā.

Deputāti sēdē nolēma virzīt grozījumus pirmajam lasījumam Saeimā, lai pēc tam atbildīgās iestādes un ministrijas sniegtu priekšlikumus pirms otrā lasījuma, kā arī precizētu un pilnveidotu plānotos grozījumus.

Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova sēdē informēja, ka grozījumi likumā paredz noteikt arī sankcijas, ja trešajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis nebūs deklarēts, nosakot naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 55 līdz 140 eiro.

Tieslietu ministrijas (TM) pārstāve papildināja, ka šie grozījumi ir jāskata kontekstā ar grozījumiem Administratīvās atbildības likumā, kur plānots noteikt gan administratīvo atbildību, gan nodrošinājuma līdzekļus. Paredzēts, ka nodrošinājuma līdzekļi varētu būt riteņu bloķētāji.

Sēdē apsprieda jautājumu par to, kurā brīdī ārvalstniekiem būs jādeklarē transportlīdzeklis - pirms vai pēc robežas šķērsošanas. Novikova norādīja, ka likumprojektā paredzēts, ka ārvalstniekam tas būs jādara pirms iebraukšanas Latvijā, tādējādi būs jānodrošina informācijas pieejamība.

Deputāti sēdē sacīja, ka uzmanība jāvērš arī uz to, kā varēs pārliecināties, ka ārvalstnieki datus norādīs patiesi, un kā tiks ģenerēti dati par sodiem un nodrošināta sodu izpilde, tādēļ komisija nolēma virzīties tālāk, lai visus iebildumus, precizējumus un priekšlikumus iesniegtu uz otro lasījumu, lai pilnveidotu paredzētos grozījumus.

Tāpat grozījumi paredz atteikties no transportlīdzekļu tehniskās apskates derīguma termiņa uzlīmes. Paredzēts, ka turpmāk faktu, ka transportlīdzeklim ir veikta valsts tehniskā apskate un ir atļauja dalībai ceļu satiksmē, apliecinās ieraksts reģistrā, kā arī personai izsniegtais tehniskās apskates novērtējuma apliecinošs protokols.

Izmaiņas paredz arī nodrošināt transportlīdzekļu vadītājam pēc 18 gadu vecuma sasniegšanas tiesības valsts teritorijā vadīt pasažieru pārvadāšanai paredzēto D un D1 kategorijas transportlīdzekļi, lai veiktu regulārus pasažieru pārvadājumus valsts teritorijā, ja maršruta garums nepārsniedz 50 kilometrus, kā arī vadīt minētos transportlīdzekļus bez pasažieriem visā valsts teritorijā.

Tāpat plānots piemērot naudas sodu no 30 līdz 70 eiro par noteiktajā kārtībā nereģistrēta elektroskrejriteņa dalību ceļu satiksmē.

Savukārt sēdes otrajā daļā deputāti atkārtoti sprieda par opozīcijā esošās Nacionālās apvienības (NA) sagatavotajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kas paredz liegt Latvijā atrasties Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem.

Komisija nolēma atlikt priekšlikumu skatīšanu uz nākamo komisijas sēdi nākamnedēļ, lai izveidotu potenciālo komisijas priekšlikumu un konsultētos ar Saeimas Juridisko biroju par likumprojekta pamatojumu un anotāciju.

Latvijā

Epidemiologi vērsuši uzmanību, ka Latvijā, kā arī dažās citās Eiropas Savienības valstīs nedaudz pieaug saslimstība ar Covid-19. TV3 raidījuma “900 sekundes” veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, ka lielāko daļu Latvijas iedzīvotāju pieaugošā saslimstība ar Covid-19 nesatrauc.

Svarīgākais