Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) turpinās autovadītāju noguruma reidus, un ceturtdien tie notiks Ogrē.
Kā informē CSDD, reidi turpmākajās nedēļās notiks ceturtdienās "Statoil" degvielas uzpildes stacijās – 28.aprīlī Lielvārdē un 5.maijā Jelgavā.
Līdz šim pētījumā ir piedalījušies vairāk nekā 130 autovadītāju. Vienai trešdaļai no tiem tika konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks.
"Mērījuma laikā, kas ilgst 11 minūtes, daži autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvoja tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies, noguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud gan paša, gan arī citu satiksmes dalībnieku drošību," norādījis fiziologs un pētījuma veicējs Leons Blumfelds.
Pētījums turpināsies visu šo gadu, un tā nolūks ir noskaidrot, cik liels risks ir autovadītājam Latvijā iemigt pie auto stūres.
Pētījums ir brīvprātīgs, anonīms un tiek organizēts sadarbībā ar "Latvija Statoil" un Latvijas Samariešu apvienību.
Apzinoties miegaina autovadītāja bīstamību, CSDD jau vairākus mēnešus visā Latvijā veic pētījumu, kura nolūks ir noteikt autovadītāju noguruma pakāpi. Mērījumus veic speciālisti – fiziologi, kuri izmanto unikālu, ne vien Latvijā, bet visā Austrumeiropā vienīgo aparatūru, ar kuru tiek reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.
Neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumu vai pat uz vairākām sekundēm iesnaužas. Šāds stāvoklis bīstamības ziņā tiek pielīdzināts braukšanai alkohola reibumā. Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas – nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai frontālās sadursmes.
Šāda rakstura avārijas Latvijā nav retums. Kā rāda statistika, apmēram puse avāriju, kurās iet bojā autovadītāji un pasažieri, ir tādi negadījumi, kuros iesaistīts viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemesli ir kā ātrums, neuzmanība, tā arī nogurums, kurš ir visgrūtāk pierādāmais fakts.