Drīzumā OCTA var būt nepieciešama arī elektroskrejriteņiem

© Ģirts Ozoliņš / F64

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana jeb OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā konceptuāli atbalstītie likuma grozījumi, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā.

Grozījumus paredzēts veikt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.

Kā komisijas sēdē atzīmēja Finanšu ministrijas pārstāvji, izmaiņas nepieciešamas, jo arī ar elektroskrejriteņiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējami var būt salīdzinoši smagi.

No šī gada 1. aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā 2025. gada 1. janvārī.

Vēl ar likumprojektu plānots garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija. Paredzēts, ka zaudējumus segs no Garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.

Tāpat ar grozījumiem iecerēts precizēt normas saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas transportlīdzekļa vilktas piekabes, kā arī iestāžu sadarbību informācijas apmaiņā un personas datu apstrādē.

Latvijā

Vasaras ceļi vilina ar piedzīvojumu garšu – garāki pārbraucieni, izbraucieni ar ģimeni vai draugiem un vēlme izmantot katru saulaino dienu. Tomēr šis ir arī gada intensīvākais laiks uz ceļiem – pieaug satiksmes intensitāte, biežāk sastopami ceļu remontdarbi, un jārēķinās ar dažādiem neparedzētiem apstākļiem. Līdzās pozitīvai attieksmei un mieram pie stūres ir arī praktiski veidi, kā saglabāt drošību uz ceļa – padomos dalās Krišjānis Caune, FIA "ECO Rally" Latvijas komandas braucējs.

Svarīgākais