Drīzumā OCTA var būt nepieciešama arī elektroskrejriteņiem

© Ģirts Ozoliņš / F64

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana jeb OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā konceptuāli atbalstītie likuma grozījumi, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā.

Grozījumus paredzēts veikt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.

Kā komisijas sēdē atzīmēja Finanšu ministrijas pārstāvji, izmaiņas nepieciešamas, jo arī ar elektroskrejriteņiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējami var būt salīdzinoši smagi.

No šī gada 1. aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā 2025. gada 1. janvārī.

Vēl ar likumprojektu plānots garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija. Paredzēts, ka zaudējumus segs no Garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.

Tāpat ar grozījumiem iecerēts precizēt normas saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas transportlīdzekļa vilktas piekabes, kā arī iestāžu sadarbību informācijas apmaiņā un personas datu apstrādē.

Latvijā

Veselības ministrs Hosams Abu Meri norāda, ka teju trešdaļai bērnu Latvijā konstatēta aptaukošanās. Līdzīga tendence vērojama visā Eiropā, un par vienu no iemesliem tiek minētas Covid-19 pandēmijas sekas. Tomēr Latvijā pastāv arī nopietnas problēmas ar prevenciju – profilaktiskais darbs veselības jomā joprojām ir nepietiekams.

Svarīgākais