EP priekšvēlēšanu kampaņa līdz šim partijām izmaksājusi teju divus miljonus eiro

© Ģirts Ozoliņš/MN

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopojis jaunāko informāciju par politisko partiju un to apvienību deklarētajiem izdevumiem, kurus tie plāno tērēt priekšvēlēšanu aģitācijai pirms š.g. 8. jūnijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām. Partijas un to apvienības no 10. februāra, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 28. maijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 955 351,87 eiro.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Aktuālā informācija par tiem politisko organizāciju deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem no 10. februāra līdz 28. maijam, kurus KNAB iesniegušas politiskās organizācijas un reklāmas pakalpojumu sniedzēji, pieejama KNAB tīmekļvietnē.

Latvijā

Energoresursu tirdzniecības uzņēmums AS "Virši-A", kas strādā ar zīmolu "Virši", un Latvijā bāzētais biotehnoloģiju uzņēmums SIA "Alternative Plants" sadarbosies, lai kopīgi izstrādātu ilgtspējīgu kosmētikas izejvielu no "Viršu" kafijas biezumiem, aģentūru LETA informēja "Virši" pārstāvji.

Svarīgākais