Kopš priekšvēlēšanu aģitācijas perioda sākuma politiskās organizācijas deklarējušas aģitācijas izdevumos gandrīz 1,9 milj. eiro
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopojis jaunāko informāciju par politisko partiju un to apvienību deklarētajiem izdevumiem, kurus tie plāno tērēt priekšvēlēšanu aģitācijai pirms š.g. 8. jūnijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām. Partijas un to apvienības no 10. februāra, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 21. maijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 886 258,06 eiro.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.
Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.
Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.
Aktuālā informācija par tiem politisko organizāciju deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem no 10. februāra līdz 21. maijam, kurus KNAB iesniegušas politiskās organizācijas un reklāmas pakalpojumu sniedzēji, pieejama KNAB tīmekļvietnē.