Kuģošanas drošības prasībām patlaban atbilst 15 pasažieru izbraukumu kuģi

© MN

VSIA "Latvijas Jūras administrācija" (LJA) kuģu kontroles inspektori līdz trešdienai par kuģošanas drošības prasībām atbilstošiem atzinuši 15 pasažieru izbraukumu kuģus, aģentūru LETA informēja LJA pārstāvji.

Savukārt vēl trīs kuģus gatavo pārbaudēm.

LJA atgādina, ka katru gadu pirms sezonas uzsākšanas LJA kuģu kontroles inspektori veic izbraukumu kuģu un atpūtas kuģu, ar kuriem veic pasažieru komercpārvadājumus, pārbaudes.

Pārbaužu laikā inspektori kontrolē kuģu korpusu un dzinēju stāvokli, stūres iekārtu darbību, kā arī aprīkojumu, tostarp sakaru un navigācijas līdzekļus, ugunsdzēsības un glābšanas līdzekļus. Tāpat inspektori pārbauda kuģu apkalpju kvalifikāciju.

Ja kuģiem konstatē trūkumus, pārbaudes veic atkārtoti. Pēc trūkumu novēršanas, un tikai tad, ja kuģis atzīts par drošu, tas var uzsākt pasažieru pārvadājumus.

Jau ziņots, ka LJA apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 4,568 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2022.gadā, un iestāde cieta zaudējumus 121 130 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.

LJA izveidota 1994.gadā, un tās struktūrā ietilpst Kuģošanas drošības departaments, Kuģošanas drošības inspekcija, Kuģu un ostu aizsardzības inspekcija, Latvijas Kuģu reģistrs, Latvijas Jūrnieku reģistrs un Latvijas Hidrogrāfijas dienests.

Latvijā

Pirmdien “Neatkarīgā” publicēja žurnālista Armanda Pučes tīmekļa ierakstu par to, ka Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS) notiekot štatu samazināšana birokrātijas nīdēšanas nolūkos, turklāt pirmais izkapts cirtiens esot skāris armijas kaujas grupas atbalstošās struktūras. Protams, sākotnējā doma: kā tas “iet kopā” ar vienību kaujas spējām? Vai birokrātijas apkarošana tiešām jāsāk ar bruņotajiem spēkiem? Vakar sagaidījām atbildes no NBS un Aizsardzības ministrijas. Videokomentāru par šiem jautājumiem “nra.lv” sniedza arī aizsardzības ministrs.

Svarīgākais