"airBaltic" piedalīsies ar šķidro ūdeņradi darbināmu lidmašīnu projektā

© Dmitrijs Suļžics / F64

Nīderlandes uzņēmums "Fokker Next Gen" un Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" parakstījuši saprašanās memorandu, kas ļaus izmantot "airBaltic" pieredzi un zināšanas, lai veicinātu "Fokker Next Gen" ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidmašīnu attīstību, aģentūru LETA informēja "airBaltic".

"airBaltic" informē, ka "Fokker Next Gen" izstrādā pasažieru lidmašīnu no 120 līdz 150 sēdvietām, ko darbina šķidrais ūdeņradis un kas spēs nolidot līdz 2500 kilometriem. Lidmašīnas nodošana ekspluatācijā plānota 2035.gadā.

"airBaltic" ir apņēmusies veicināt inovāciju attīstību aviācijas nozarē un Baltijas reģiona ekonomisko potenciālu, tādējādi aviokompānija ir ieinteresēta kopā ar Nīderlandes uzņēmumu izvērtēt ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu potenciālu.

"airBaltic" un "Fokker Next Gen" sadarbība ietvers gala lietotāju atsauksmju iekļaušanu "Fokker Next Gen" ar šķidro ūdeņradi darbināmā lidaparāta projektēšanā un izstrādē.

Sadarbības laikā iecerēts izmantot abu uzņēmumu stiprās puses un izpētīt ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidaparātu plašo potenciālu aviācijas nozarē.

"airBaltic" atzīmē, ka "Fokker Next Gen" izstrādā ar šķidro ūdeņradi darbināmu lidaparātu, kura mērķis ir izraisīt revolūciju šajā nozarē. Lidmašīnu izstrādās ar duālo degvielas sistēmu, lai tā varētu lidot arī ar ilgtspējīgu aviācijas degvielu (SAF) vai petroleju, ja šķidrais ūdeņradis nebūtu pieejams.

"Fokker Next Gen" izpilddirektors Juriāns Kellermans atzīmē, ka "airBaltic" iesaistīšanās ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu izstrādē ir ļoti svarīga, jo kopīgie centieni ne tikai veicina inovatīvu lidmašīnu izstrādi, bet arī stimulē Norvēģijas un Latvijas ekonomiku.

Svarīgākais