Mainās cilvēku izmantotās tehnoloģijas, iepērkoties internetā

© pixabay.com

Latvijā vairāk nekā 90% iedzīvotāju pirkumiem internetā izmanto datorus, tomēr arvien vairāk cilvēku pirkumiem sāk izmantot arī mobilos telefonus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" veiktās aptaujas dati.

Salīdzinot ar pagājušo gadu, mobilos telefonus pirkumiem izvēlas par diviem procentpunktiem vairāk aptaujāto, sasniedzot 70% robežu. "Gemius" pārstāvji norāda, ka šāds pieaugums ir vērojams pēdējos trīs gadus.

Aptaujā arī noskaidroti iedzīvotāju plāni par šā gada tēriņiem internetā. Par sešiem procentpunktiem palielinājies ir to interneta lietotāju skaits, kuri uzskata, ka viņu tēriņi paliks nemainīgi, veidojot 45%.

Vienlaikus tēriņu palielināšanos plāno 44% lietotāju, kas ir par četriem procentpunktiem mazāk nekā pērnajā gadā, savukārt 11% no aptaujātajiem minējuši, ka viņu tēriņi internetā samazināsies, savukārt gadu iepriekš šādu atbildi sniedza 13% aptaujāto.

Pēdējo sešu mēnešu laikā internetā iepirkušies 85% aptaujāto, no kuriem vairākums jeb 71% pirkumus internetā veica vismaz reizi mēnesī vai biežāk.

Tostarp 56% aptaujāto internetā iepirkās vismaz reizi mēnesī, taču pirkumus vismaz reizi nedēļā veica 15% aptaujas dalībnieku. Pērnajā gadā reizi mēnesī vai biežāk internetā iepirkās 68% aptaujāto.

"Gemius" e-komercijas pētījums veidots, izmantojot interneta aptauju "gemiusAdHoc". Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijā populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 2024.gada 3.janvāra līdz 26.februārim, aptaujājot 2188 respondentus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Latvijā

Godinot Latvijas lielākos godprātīgos nodokļu maksātājus, Valsts ieņēmumu dienests (VID) sveic 21 uzņēmumu. Tradicionālais VID apbalvojums arī šogad tiek veltīts lielākajiem darbaspēka nodokļu maksātājiem, izceļot to kā ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi labklājīgai, spēcīgai un drošai Latvijai.