Eksportētāju viedoklis par Latvijas tēlu citu valstu acīs vērtējams kā vidējs, piecu punktu skalā vidējam vērtējumam sasniedzot 3,3 punktus, secināts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un "RAIT Custom Research Baltic" veiktajā eksportētāju aptaujā.
Kopumā kā pozitīvu to vērtē 36% eksportētāju, kā neitrālu - 45%, bet kā negatīvu - 14%. LIAA norāda, ka salīdzinājumā ar 2022. gadu negatīvo vērtējumu īpatsvars ir palielinājies, savukārt pozitīvo - samazinājies.
Tāpat 43% aptaujā pauda viedokli, ka Latvijas atpazīstamība ir uzlabojusies, vēl 44% - ka tā nav mainījusies, savukārt 5% aptaujāto norādīja, ka Latvijas tēls ir pasliktinājies. LIAA skaidro, ka eksportētāju viedoklis attiecībā uz Latvijas atpazīstamību ārvalstu uzņēmēju vidē pēdējo piecu gadu laikā nav mainījies.
Taujāti par gatavību attālināti nodarbināt ārvalstīs dzīvojošus latviešus, 13% eksportējošo uzņēmumu atzina, ka jau patlaban tajos ir darbinieki, kuri strādā attālināti no ārvalstīm. LIAA norāda, ka šis rādītājs saglabājas stabils jau kopš 2021. gada. Biežāk tas raksturīgs pakalpojumu jomas uzņēmumiem un uzņēmumiem, kas nodarbina vismaz 250 darbinieku, un uzņēmumiem, kuru apgrozījums ir virs pieciem miljoniem eiro.
Vienlaikus aptaujā 42% eksportētāju norādīja, ka apsvērtu iespēju attālināti nodarbināt Latvijas diasporu. Šāda gatavība kopš 2022. gada ir palielinājusies, skaidro LIAA. Turklāt biežāk gatavību attālināti nodarbināt ārvalstīs dzīvojošo Latvija diasporu izrādījuši uzņēmumi, kas nodarbina 1-9 darbiniekus un ar apgrozījumu līdz 250 000 eiro gadā.