Otrdiena, 21.maijs

redeem Akvelīna, Ernestīne, Ingmārs

arrow_right_alt Latvijā

PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisija pērn saņēmusi 223 iesniegumus

© f64.lv, Oksana Džadana

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju strīdu risināšanas komisija pagājušajā gadā saņēmusi 223 iesniegumus par strīdiem starp pakalpojuma sniedzējiem vai pārdevējiem un patērētājiem, kas ir par 9% mazāk nekā 2022.gadā, informē PTAC.

Kopumā komisija pērn pieņēmusi 154 lēmumus, tostarp 124 gadījumos prasības apmierinātas, bet 19 gadījumos noraidītas, savukārt 11 strīdi izbeigti pierādījumu trūkumu dēļ.

Visbiežāk 2023.gadā komisija saņēmusi iesniegumus par preces atbilstību līguma noteikumiem - 110 iesniegumu. Seko 57 iesniegumi par preču un pakalpojumu nepiegādi, 23 - par atteikuma tiesībām, 11 - par tūrisma pakalpojumu noteikumiem, deviņi - par pakalpojumu atbilstību līguma noteikumiem un pieci - par avioregulas un citiem aviopasažieru tiesību pārkāpumiem.

Tāpat pagājušajā gadā Patērētāju strīdu risināšanas komisija saņēmusi trīs iesniegumus par līguma noteikumiem, trīs iesniegumus par citām pretenzijām un divus iesniegumus par rēķiniem.

PTAC norāda, ka 30 strīdos komersanti un patērētāji vienojušies par strīdu risinājumu pirms komisijas sēdes sasaukšanas un, aprēķinot lēmumu izpildi, netiek ņemti vērā tie lēmumi, kuru izpilde nav iespējama, jo nav informācijas par izpildi, komersants ir likvidēts, tam ir apturēta saimnieciskā darbība, ierosināts kriminālprocess, nav aktuālu amatpersonu, neveic faktisku saimniecisko darbību un tamlīdzīgi.

PTAC arī min, ka informācija par komersantiem, kuri neizpilda komisijas lēmumus, ievietota centra tīmekļvietnē pieejamajā Melnajā sarakstā. Līdz šim brīdim lēmumus nav izpildījuši ne tikai komersanti, kuri faktiski vairs neveic saimniecisko darbību, bet arī aktīvu saimniecisko darbību vedoši komersanti, piemēram, SIA "Eastcon AG LV", SIA "Pro Event", SIA "Autoclick", SIA "Smart Events".

Vienlaikus PTAC pārstāvji skaidro, ka diemžēl joprojām nav iespējams atrisināt strīdus daudzās patērētājiem svarīgās un aktuālās jomās, jo komersanti nav deleģējuši pārstāvjus vai speciālistus dalībai Patērētāju strīdu risināšanas komisijā. Šīs jomas ir juvelierizstrādājumi, pulksteņi, sadzīves tehnika, dārza tehnika, saules paneļi, ūdenssūkņi, apkures katli, sporta preces, bērnu preces, lolojumdzīvnieki, ķīmiskā tīrīšana un friziera pakalpojumi.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija 2022.gadā saņēma 245 iesniegumus par strīdiem starp pakalpojuma sniedzējiem vai pārdevējiem un patērētājiem, kas ir par 4,3% mazāk nekā 2021.gadā.