AS "Pasažieru vilciens" (PV) šogad pirmajā ceturksnī pārvadājis kopumā 4,057 miljonus pasažieru, kas ir par 9,4% jeb 350 035 pasažieru vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Tostarp šogad martā PV pārvadāja 1,472 miljonus pasažieru, kas ir par 8,9% jeb 119 878 vairāk nekā 2023.gada martā.
Vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024.gada martā pārsniedza 98,4%.
PV valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Raitis Nešpors norāda, ka, pateicoties sadarbībai ar jauno elektrovilcienu ražotāju Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" un VAS "Latvijas dzelzceļš", PV ir izdevies atjaunot vilcienu kustības precizitāti līmenī, kāds tas ir bijis iepriekšējos gados.
Patlaban PV no "Škoda Vagonka" ir saņēmis 19 jaunos elektrovilcienus, tostarp 17 vilcieni ir pieejami pasažieru pārvadājumiem, vienam vilcienam veic dinamiskos testus, savukārt viens sastāvs atrodas plānotajā apkopē, informē uzņēmumā.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.