Dzelzceļa attīstībai Eiropā jābūt vienotam redzējumam un pieejamam finansējumam, aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Viņš norāda, ka dzelzceļa attīstībai ir nozīmīga loma virzībā uz Eiropas zaļo mērķu sasniegšanu, kā arī ir vajadzīgs vienots redzējums un finansējuma pieejamība, tostarp arī attiecībā uz kravu pārvadājumu attīstību.
Pēc ministra teiktā, Latvijas prioritāte ir un būs "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas Latviju savienos ar Eiropu. Līdz šim Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) ir bijusi būtiska loma "Rail Baltica" ieviešanā un arī nākamajā ES Daudzgadu budžeta pakotnē ir jāsaglabā šis instruments. "TEN-T tīklu pabeigšanā nacionālais finansējums nav un nebūs pietiekams, tāpēc kopīgi ir jāmeklē risinājumi, lai šajā transformācijas periodā Eiropas valstis attīstībā neiepaliktu cita no citas," atzīmē Briškens.
Satiksmes ministrija (SM) informē, ka Briškens otrdien darba vizītē Briselē, Beļģijā, piedalās pasākumos, lai diskutētu par dzelzceļa lomas stiprināšanu Eiropā, tostarp kravu pārvadājumu pa dzelzceļu veicināšanu.
Savukārt trešdien, 3.aprīlī, ministrs piedalīsies Eiropas Savienības (ES) Transporta ministru neformālajā sanāksmē, kurā plānotas diskusijas par mikromobilitātes veicināšanu, dzelzceļa savienojamību starp Eiropas pilsētām, kā arī par Eiropas transporta tīklu (TEN-T) noturību.
Ministrijā informē, ka ES Transporta ministru neformālajā sanāksmē notiks diskusija par īstenotajām labākajām velo satiksmes iniciatīvām un Eiropas Riteņbraukšanas stratēģijas būtiskākajām aktivitātēm.
Tāpat ministru sanāksmē plānots diskutēt par dzelzceļa potenciāla izmantošanu, tostarp Eiropas nakts vilcienu, un nozares lielākajiem izaicinājumiem nākotnē, tostarp par to, kā stiprināt transporta tīklu noturību, ņemot vērā ģeopolitiskos satricinājumus un klimata pārmaiņas.